کد مطلب: ۸۹۵۶۹۴

نخست وزیر عراق:

تبعات جنگ در منطقه جهانی خواهد بود

تبعات جنگ در منطقه جهانی خواهد بود

نخست‌وزیر عراق با اشاره به حمایت‌های ایران از کشورش در مبارزه با داعش، بر لزوم خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از عراق و نیز توقف نسل‌کشی در غزه تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق امروز (پنجشنبه) در اظهاراتی گفت اگر جنگ در منطقه گسترش یابد، تبعات آن جهانی خواهد بود.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه «آنچه در هفتم اکتبر رخ داد، نتیجه فشار علیه فلسطینی‌ها بود» تصریح کرد: آنچه اکنون در غزه در حال وقوع است نسل‌کشی در میان سکوت جامعه بین‌المللی است. جامعه بین‌المللی به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد و به آن کمک می‌کند تا از تعهدات بین‌المللی فراتر رود.

طبق گزارش المیادین، السودانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پایان یافتن ماموریت ائتلاف بین‌المللی به منظور تداوم روابط خوب میان عراق و کشورهای عضو ائتلاف تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق با بیان به اینکه ایران کشور همسایه‌ای است که در کنار عراق علیه داعش ایستاد، گفت: داعش امروز تهدیدی برای کشور عراق محسوب نمی‌شود و با توسعه توانمندی‌های نیروهای امنیتی ما توجیهات برای وجود ائتلاف بین‌المللی رنگ باخته است. ما خواهان پایان یافتن فوری ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق هستیم. این درخواست رسمی مردمی است و ما نسبت به این مسئله جدیت داریم.

او همچنین گفت: روابط با ایران روابط همسایگی است، اما ما منافع خود را داریم.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.