کد مطلب: ۹۰۰۲۴۶

رهبر انصارالله: توطئه‌ها علیه ایران به دلیل ایستادگی در مقابل دشمن صهیونیستی است

رهبر انصارالله: توطئه‌ها علیه ایران به دلیل ایستادگی در مقابل دشمن صهیونیستی است

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت «جمهوری اسلامی ایران از مواضع عربی حمایت کرد و در مقابله با دشمن صهیونیستی ایستاد. جمهوری اسلامی ایران بدون شک هدف قرار گرفته و توطئه‌ها علیه آن در همه اشکال وجود دارد».

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز پنجشنبه درباره مسائل منطقه، غزه و عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ سخنرانی کرد.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه در آستانه ماه ششم جنگ گفت: ادعاهای کشورهای غربی و آمریکا کاملا مغایر با ادعاهایی است که درباره فلسطین مطرح می‌کنند و در تناقض کامل با شعارهایشان درباره حقوق بشر است.

ابعاد جنایت رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا فراتر از تصور است

سید الحوثی افزود: ابعاد جنایت رژیم صهیونیستی که آمریکا مستقیما در آن مشارکت دارد، فراتر از هر تصوری است.

او ادامه داد: دشمن اشغالگر تجمع مردم گرسنه غزه در اطراف کامیون های کمک در شمال غزه را به دامی تبدیل کرد تا آن‌ها را هدف قرار دهد.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: با وجود بدتر شدن مشکلات مردم و سکوت عربی، دشمن در زمینه تحقق اهداف شومش با شکست مواجه شده است.

او در ادامه گفت: بیماری‌های واگیردار در میان نزدیک به یک سوم جمعیت غزه که اکثر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، شیوع پیدا کرده است و آنچه قبل از تشدید محاصره توسط دشمن اسرائیلی وارد غزه می‌شد، پاسخگوی پنج درصد نیاز مردم هم نیست که این مقدار بسیار ناچیز است. 

الحوثی با تأکید بر اینکه همه مردم غزه در حال گذراندن یک فاجعه واقعی هستند، افزود: آنچه در شمال نوار غزه می گذرد فراتر از حد فاجعه است و مردم مجبور به خوردن برگ درختان و علوفه حیوانات شدند.

رهبر انصارالله اضافه کرد: با وجود این قحطی و محاصره، دشمن صهیونیست از مردم شمال نوار غزه می‌خواهد برای رهایی از این معضل کوچ کنند و هر یک از مردم شمال غزه در خیابان‌هایی که دشمن برای آنان به عنوان گذرگاه امن تعیین کرده بود حرکت کردند، هدف تک‌تیراندازها قرار گرفتند.

دشمن در از بین بردن مجاهدین و بازگرداندن اسرای خود شکست خورده است

سید الحوثی ادامه داد: با وجود تشدید فاجعه و ناامیدی اعراب، دشمن آشکارا در دستیابی به اهداف شوم و بد خود ناکام است و با وجود تمام کارهایی که دشمن اسرائیلی در کشتار، ویرانی و گرسنگی انجام داده است، نتوانسته است مردم را جابه‌جا کند. دشمن در از بین بردن مجاهدین در نوار غزه و بازگرداندن اسرایش در غزه، به طرز بدی شکست خورده است. 

او با اشاره به اینکه مسیر اعراب در قبال موضوع فلسطین و مناقشه اعراب و اسرائیل مسیر انحطاط است و به مرز عادی شدن با دشمن رسیده است، تصریح کرد: موضوع فلسطین از نظر انسانی، دینی و اخلاقی به اعراب مربوط می‌شود و ارتباط کاملی با امنیت و منافع واقعی آنها دارد.

رهبر انصارالله با بیان اینکه یکی از مهمترین و اولین موضوعاتی که باید از حوادثی به این بزرگی بهره‌مند شویم، شناخت صحیح دشمن و ماهیت درگیری با آن است، خاطرنشان کرد: آنچه در میان بسیاری از مردم کشورهای منطقه حاکم است، نگاه سطحی و ساده لوحانه به دشمن و تعامل لحظه‌ای با آن است.

او تأکید کرد هیچ راه نجاتی برای مسلمانان وجود ندارد، مگر اینکه در این منازعه، موضع قرآن کریم و جایگاه اسلام را دنبال کنند و با این موضوع برخورد مسئولانه داشته باشند.

الحوثی افزود: یهودیان جاه‌طلب می‌خواهند نهادی ایجاد کنند که مستقیما از نیل تا فرات کنترل می‌شود و می‌خواهند از آنچه که تحت کنترل خود می‌گیرند، برای کنترل بقیه منطقه و و ثروت آن اقدام کنند.

رهبر انصارالله تصریح کرد: تخریب مسجد الاقصی و جایگزینی آن با معبد ادعایی همچنان هدف اصلی یهودیان و اشغال بسیاری از مناطق عرب‌نشین است. همچنین کشتارهای نسل کشی و جنایات فجیع در فلسطین حقیقت نفرت آن‌ها از مسلمانان به ویژه اعراب را آشکار می‌کند.

سید عبدالملک الحوثی ادامه داد: ما باید آگاهانه به یهودیان نگاه کنیم و آن‌ها را همان‌طور که هستند درک کنیم، نه اینکه احمق‌ها سعی در ارائه دیدگاهی توهمی و خیالی از آن‌ها داشته باشند. بینش یهودیان بینشی وحشیانه است و بقیه بشریت را تحقیر می‌کند و انسانیت دیگران را به رسمیت نمی‌شناسد.

او خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حرکت کرد و از مواضع عربی حمایت کرد و در مقابله با دشمن صهیونیستی ایستاد. جمهوری اسلامی ایران بدون شک هدف قرار گرفته است و توطئه‌ها علیه آن در همه اشکال وجود دارد.

حزب‌الله جبهه‌ای بسیار آتشین در مقابل دشمن اسرائیلی ایجاد کرده است

سید الحوثی با اشاره حمایت همه‌جانبه آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی گفت: رئیس‌جمهوری مانند بایدن و مقامات انگلیس و اروپا به دیگران لاف می‌زنند که صهیونیست هستند. وابستگی روسای جمهور آمریکا و مقامات غربی به صهیونیسم به این معناست که آن‌ها دیدگاهی بسیار خصمانه علیه ملت فلسطین و ملت‌های منطقه دارند.

رهبر انصارالله با بیان اینکه اکثر کشورهای عربی و اسلامی دیگر چیزی مهم در ارتباط با تهدید صهیونیستی-یهودی علیه ملت ما ندارند، افزود: دشمن صهیونیست تلاش کرد تا موضوع فلسطین و الاقصی را از رسانه‌ها، سیاست‎‌ها و جریان‌ها و از دایره توجه جهانیان خارج کند. دشمنان ملت را در نزاع، درگیری، بحران و تفرقه فرو برده‌اند و عده‌ای را به تعامل و پاسخگویی وادار کرده است.

او با بیان اینکه فتنه تکفیری‌ها، لطمات بسیار شدیدی به ملت وارد کرده و می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر رفتار برخی کشورها تفرقه‌افکنانه باشد با جدیت و تلاش تمام با آن همکاری خواهند کرد، اما اگر موضوع موضع گیری در برابر دشمنان ملت باشد، آن‌ها اصلا آماده هیچ گونه تحرکی نیستند.

الحوثی با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید از غفلت خود بیدار شود و بر اساس مسئولیت خود با آگاهی و بصیرت حرکت کند تا مورد عنایت الهی قرار گیرد، تصریح کرد: ایستادگی مجاهدان غزه، وارد کردن خسارت‌های جانی و مالی به دشمن و انسجام در مقابله دشمن، برای همه مسلمانان درس و عبرت است؛ همان‌گونه که مقاومت حزب الله از بدو پیدایش و کارآمدی آن بوده و اکنون جبهه‌ای بسیار سوزان و آتشین در مقابل دشمن اسرائیلی قرار گرفته و سرمشق و درس بزرگی برای همه ملت است. همچنین اثربخشی، نفوذ و قدرت جبهه یمن که دشمنان به آن اذعان دارند، درس روشنی برای همه مسلمانان است.

آمریکایی‌ها از قدرت ما در شگفت هستند

او با بیان اینکه در عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه، تاکنون ۵۴ کشتی هدف قرار گرفته است، افزود: به ندرت پیش می‌آید که کشتی مرتبط با دشمن از باب المندب عبور کند. حملات آمریکا و انگلیس به هیچ وجه بر توان نظامی ما تأثیری نداشت و برعکس، مسیر تشدید و توسعه ادامه دارد.

سید عبدالملک الحوثی ادامه داد: آمریکایی‌ها هم اکنون به شکست خود در رسیدن به اهداف تجاوزکارانه خود به کشورمان اعتراف می‌کنند و از قدرت ما در شگفت هستند.

تو خاطرنشان کرد «آنچه امنیت ناوبری هر کشوری را در برابر هدف قرار گرفتن ما تضمین می‌کند، نرفتن به سمت رژیم اشغالگر و عدم مشارکت در تجاوز به غزه است».

سید الحوثی تأکید کرد آمریکایی‌ها و کشورهایی که آن‌ها را به سمت نظامی کردن دریای سرخ سوق می‌دهند، کسانی هستند که کشتیرانی بین المللی را تحت تأثیر قرار می دهند.

رهبر انصارالله یمن در پایان تاکید کرد «عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ موثرتر ادامه و گسترش خواهد یافت».

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.