فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۳۷۴

گزارش ظریف از آخرین تصمیماتی شورای راهبری تعیین کابینه

گزارش ظریف از آخرین تصمیماتی شورای راهبری تعیین کابینه

محمد جواد ظریف در پستی اینستاگرامی آخرین تصمیماتی شورای راهبری تعیین کابینه دولت چهاردهم را تشریح کرد.

 به گزارش تجارت‌نیوز،  محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری کابینه دولت چهاردهم در پست اینستاگرامی گفت: دهمین جلسه شورای راهبری دوره انتقالی دولت آقای پزشکیان امروز تشکیل شد و تقریبا حدود سه ساعت بحث کردیم. مهم‌ترین بحثی که امروز داشتیم، نهایی کردن کمیته‌ها بود. من به شما اطمینان می‌دهم که این کمیته‌ها از افرادی خواهد بود که تخصص دارند و از اقشار مختلف جامعه از جمله بانوان، جوانان، متخصصین، گروه‌های صنفی و دانشگاهی حضور دارند. 

وی افزود: همانطور که روز گذشته به اطلاع رسانده شد بحث شفافیت برای ما بسیار مهم است. سنجه‌هایی که برای نامزدهای وزارت و رئیس سازمان دولت در نظر گرفتیم در فضای مجازی منتشر شد و امشب در صدا و سیما مفصل صحبت خواهم کرد. مهم‌ترین سنجه‌ها پایبندی به مبانی جمهوری اسلامی و پایبندی به گفتمان آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور دولت چهاردهم و پاکدستی است. 

وی تصریح کرد: آنچه که امروز در جلسه شورای راهبری تصویب شد دو تصمیم مهم بود. یکی آنکه تصمیم گرفتیم هر کس در هر کمیته‌ای که با یک و چند نفر از نامزدها در بیرون از کمیته جلسه بگذارد و مذاکره‌ای داشته باشد به صورت اتوماتیک از عضویت در آن کمیته معاف خواهد شد و در هیچ کمیته و روند دیگری در پروسه تصمیم گیری آینده حضور نخواهد داشت و نمره منفی جدی برای او حساب خواهد شد. حتما هم از گردونه تصمیم گیری برای انتخاب نامزدها حذف خواهد شد. 

وی افزود: تصمیم دیگری که گرفته شد این بود که نامزدها نباید در رای گیری شرکت داشته باشند، امروز برای شفافیت بیشتر و برای جلوگیری از تعارض منافع تصمیم گرفتیم که هرکس در کمیته‌ای نامزد شد با فرد مشابهی جایگزین شود. به طور مثال اگر استاد دانشگاه در کمیته‌ای نامزد شد آن استاد دانشگاه از کمیته با کمال احترام حذف شود و یک استاد دانشگاه دیگر با مشورت در آن کمیته قرار بگیرد و یا اگر یک نماینده بخش خصوصی نامزد یک سمتی شد آن نماینده بخش خصوصی حذف شود و یک نماینده بخش خصوصی دیگر جایگزین او شود. 

وی تصریح کرد: امیدواریم با این تصمیماتی که گرفته شد مسیر شفافیت با جدیت بیشتری دنبال شود و تعارض منافع هم به حداقل برسد. البته این اولین تجربه بعد از انقلاب است که در حال انجام است و حتما دارای نقض‌هایی خواهد بود.

اما همانطور که به عرض شما رساندم باید با شیخ عزل همصدا شویم که :

به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل 

وگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.