فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۴۰۱

آیا اسماعیل هنیه توسط موشک به شهادت رسیده است؟

آیا اسماعیل هنیه توسط موشک به شهادت رسیده است؟

فرمانده سابق سپاه می‌گوید: هنوز نمی‌دانیم و منتظر هستیم که مقامات بگویند، هنوز نگفتند هنیه توسط موشک به شهادت رسیده است. اما سابقه بهره‌برداری اسرائیل از کشور آذربایجان و شمال عراق را هم داریم. اما بنده در این مورد چیزی نمی‌گویم که مقامات مسئول اظهارنظر صریح و روشن کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

شوک خبری امروز ۱۰ مرداد ماه «ترور اسماعیل هنیه، مقام بلندپایه حماس» در تهران بود، اتفاقی که چند ساعت بعد از تحلیف مسعود پزشکیان صورت گرفت.

اما پیام این ترور در پایتخت ایران چیست؟ آیا ایران انتقام مستقیم خواهد گرفت یا غیرمستقیم؟ و....

منصور حقیقت‌پور، نماینده پیشین مجلس و از فرماندهان سابق سپاه، می‌گوید؛ «هنوز منابع رسمی ترور هنیه با موشک را تایید یا تکذیب نکردند.»

حقیقت‌پور این را هم می‌گوید که باید تدبیری برای حل مساله نفوذی‌ها کرد تا وجهه ایران از نظر امنیتی مورد چالش قرار نگیرد.

در ادامه گفتگو با منصور حقیقت‌پور، از جمله فرماندهان سابق سپاه را می‌خوانید:

****

*آقای حقیقت‌پور! تحلیل شما از ترور اسماعیل هنیه آن هم در خاک ایران چیست؟ برخی هم می‌گویند پاسپورت دیپلماتیک داشته و دارای مصونیت بوده اند.

آیا اسرائیل بویی از انسانیت برده که امروز بگوید من حریم یک پاسپورت سیاسی را رعایت می‌کنم؟ رژیم صهیونیستی بچه‌های ۲،۳ ماه را در آغوش مادرشان می‌کُشد، لذا از کدام قوانین دنیا تبعیت می‌کند؟ آیا اجازه بازی در مراکز اصلی را به دنیا می‌دهد؟ آیا حاضر است قانونی که در دنیا ساری و جاری است و آن عبارتست از عدم تجاوز به کشور دیگر را، محترم بشمارد؟

این رژیم هیچ قانونی را برنمی‌تابد، تنها برخورد اساسی که می‌شود انجام داد، برخورد از موضع قدرت، قلدری و شبیه به خود آن‌ها و در شأن آن‌ها باید قاضد. منتظر این نباشند که تابع قوانین بین‌الملل پاسخ دهیم.

پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، «انتقام مرکب» است

*چرا این ترور در خاک ایران انجام می‌شود نه مثلا در قطر؟

اگر هنیه به عنوان یک رهبر مقاومت در قطر ترور می‌شد، درست است که ضایعه و خسارت برای همه ما بود. اما اینکه در جمهوری اسلامی ایران، قطب عالم جدید مقاومت ترور شود، معنای بزرگی دارد، معنایش این است که دولت نادان، ابله و تروریست با جهان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران حرف دارد که مهمان جمهوری اسلامی ایران را در پایتخت آن ترور می‌کند؛ لذا باید پاسخ ما قاطع باشد. رژیم اسرائیل با مقاومت درگیر شده، بنابراین باید پاسخ مرکب به آن‌ها داده شود، همانطور که در پیام رهبری هم بود وظیفه جمهوری اسلامی ایران است، پاسخ بدهیم، اما من معتقدم پاسخ چنین تجاوزی انتقام مرکب است.

کشور‌های اسلامی از خواب خرگوشی بیدار شوند

انتقام مرکب به این ترتیب که ایران با همه ظرفیت‌های جهان مقاومت باید وارد شود و از انواع سلاح‌ها و زمینه‌هایی که در زمین، هوا و دریا برایش متصور است، باید وارد انتقام گیری شود، ضمن اینکه سایر کشور‌های اسلامی هم باید از خواب خرگوشی بیدار شوند و تهدید الکی نکنند، اگر مرد هستند موشک‌هایش را به خط کنند، اگر مرد هستند همین لوله‌های انرژیکه به اسرائیل انرژی منتقل می‌کنند که هواپیما‌های آن‌ها بلند شوند، را قطع کند.

به نظرم باید اقدام مرکب کنیم هم به لحاظ نوع عمل‌کنندگان هم به لحاظ نوع عملیات.

جهان مقاومت به صورت آتش به اختیار اقدامات خودش را شروع کند

*رهبر انقلاب و سپاه پاسداران، بر مجازات و پاسخ سخت تاکید کردند، پیش بینی می‌کنید پاسخ ایران مستقیم باشد یا غیرمستقیم؟

برخورد مستقیم ممکن است صورت گیرد، اما زمان و جنس آن را ما تعیین می‌کنیم که چگونه باید باشد. ضمن اینکه جهان مقاومت هم باید به صورت آتش به اختیار اقدامات خودش را شروع کند و هر کاری که می‌توانند انجام دهند را اعمال کنند. کشور‌های مسلمان هم باید از این سکوت خارج شوند و موضع‌گیری و اقدام جدی انجام دهند.

هنوز مشخص نشده که هنیه با موشک ترور شده یا نه

* خبر‌هایی درباره جزئیات ترور منتشر نشده است، برخی می‌گویند با موشک بوده و برخی تکذیب می‌کنند، شما اطلاعاتی دارید؟

هنوز نمی‌دانیم و منتظر هستیم که مقامات بگویند، هنوز نگفتند هنیه توسط موشک به شهادت رسیده است. اما سابقه بهره‌برداری اسرائیل از کشور آذربایجان و شمال عراق را هم داریم. اما بنده در این مورد چیزی نمی‌گویم که مقامات مسئول اظهارنظر صریح و روشن کنند.

این ترور برای ایران بار منفی امنیتی دارد

*یکی از پرسش‌ها نیز این است که چطور اطلاعات محل اسکان هنیه در ایران لو رفته است و ...

این را باید مقامات ضدجاسوسی بگویند که این‌ها تا چه اندازه دسترسی دارند، با این وضعیت احتمال دارد که دسترسی اینها، دسترسی قابل توجهی باشد.

*ترور هنیه زمانی اتفاق افتاد که بسیاری از مقامات خارجی به دلیل مراسم تحلیف در کشور حضور دارند، این ترور تا چه اندازه می‌تواند به وجهه ایران نزد سایر کشور آسیب وارد کند؟

این ترور برای ایران بار منفی امنیتی دارد که همه این موارد تحت شعاع امنیت تعریف می‌شود. امیدوارم مقامات امنیتی و نظامی ما جبران کنند.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.