فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۰۷۶

در جلسه کارگروه انتخاب وزیر نفت با ظریف چه گذشت؟

در جلسه کارگروه انتخاب وزیر نفت با ظریف چه گذشت؟

محمدجواد ظریف معاون راهبردی ریاست جمهوری در جلسه‌ای با کارگروه انتخاب وزیر نفت گفته است پس از جمع‌بندی نهایی، غلامحسین نوذری به‌عنوان گزینه نخست وزارت نفت انتخاب‌شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

ظهر روز پنج‌شنبه بود که اعضای کمیته نفت شورای راهبردی به دیدار ریاست این شورا رفتند؛ محمدجواد ظریف در حالی میزبان اعضای این کارگروه بود که صبح همان روز، غلامحسین نوذری برای وزارت نفت قطعی شده و دیدارهای نهایی انجام شده بود.

روایتی که تعدادی از افراد حاضر در این جلسه به میزنفت گفتند، نشان می‌دهد در جلسه مهم روز پنج‌شنبه موضوع انتخاب گزینه پیشنهادی نفت چالش ساز شده است.

ماجرا ازاین‌قرار است تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب این جلسه با انتقاد از انتخاب نوذری برای وزارت نفت پزشکیان، نکات تندی را مطرح می‌کنند که با پاسخ‌های ظریف همراه شد.

آغاز چالش برای انتخاب وزیر نفت

یکی از افرادی که بیشترین نقد را به این انتخاب داشت، احمد مهدوی ابهری، دبیر کل انجمن کارفرمائی صنایع پتروشیمی بود؛ او چراغ نخست را روشن کرد و به انتقاد مشغول شد تا در پی او، افرادی مانند محسن بیگلربیگی و کسری نوری هم به پشتیبانی از او مباحث دیگری را مطرح کنند.

مباحث که بالا می‌گیرد، ظریف تأکید می‌کند که گزینه‌های دیگر با چالش‌های بزرگی مواجه بوده و تنها گزینه باقیمانده، غلامحسین نوذری است.

ظرف می‌گوید اسحاق جهانگیری برای وزارت نفت با مخالفت‌های جدی مواجه شده و مورد تائید قرار نگرفته است؛ درباره رضا دهقان هم پدر همسر ایشان یعنی حجت‌الاسلام ناطق نوری، تأکید کرده به‌عنوان وزیر در نفت ادامه کار ندهند که به همین دلیل خود آقای دهقان انصراف دادند.

ظریف می‌گوید آقای رکن‌الدین جوادی هم با توجه به جمیع جهات و عدم اقبال خودشان کنار رفتند؛ آقای محمود امین نژاد هم باوجوداینکه گزینه مطلوبی برای نفت بود، اما نتوانست جمع‌بندی نهایی را به خود جلب کند تا تنها گزینه باقی‌مانده نوذری باشد.

موضوع بالا می‌گیرد که درنهایت، ظریف می‌گوید کاش نکاتتان را به آقای عارف منتقل می‌کردید؛ همین جمله کافی بود تا همه اعضای کمیته نفت متوجه نهایی شدن این انتخاب شوند اما بااین‌وجود، ظریف به آن‌ها قول داد نکات و دغدغه‌های مطرح‌شده در این جلسه را با مسعود پزشکیان و سایر معاونان او در میان بگذارد.

منبع : میز نفت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.