فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۴۳۲

حمله تند رضا کیانیان به مسعود پزشکیان درباره قیمت بنزین

حمله تند رضا کیانیان به مسعود پزشکیان درباره قیمت بنزین

قای پزشکیان شما فرمودید منطق این را نمی فهمید که چرا باید بنزین را به قیمت گران بخرید و با سوبسید، یعنی «ارزان» به مردم بدهید .

به گزارش تجارت نیوز،

رضا کیانیان، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با انتشار پستی از «منطق» مسعود پزشکیان درباره قیمت بنزین در ایران انتقاد کرد.

کیانیان در متنی که در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده، نوشته است: «از شما بعید می‌دانستم منطق سوبسید دادن روی بنزین را ندانید. شما می‌دانید که ما ملت داریم کلی به دولت شما سوبسید می‌دهیم.»

این بازیگر از جمله مصادیق پرداخت سوبسید توسط مردم به دولت را قیمت‌های بالای خودروهای خارجی، تلفن همراه و اینترنت و تحمیل هزینه فیلترشکن به شهروندان عنوان کرده و گفته است: «ما هر زمان توانستیم همه چیز را به قیمت جهانی بخریم، منطق شما درست است. بنزین را هم باید به قیمت جهانی بخریم.»

مسعود پزشکیان در روزهای گذشته گفته بود: «هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با #دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم»؛ اظهاراتی که شائبه افزایش قیمت سوخت را در پی داشته است.

متن کامل نوشته رضا کیانیان خطاب به پزشکیان به شرح زیر است:

آقای پزشکیان شما فرمودید منطق این را نمی فهمید که چرا باید بنزین را به قیمت گران بخرید و با سوبسید، یعنی «ارزان» به مردم بدهید . از شما بعید می دانستم منطق سوبسید دادن روی بنزین را ندانید. شما می دانید که ما ملت داریم کلی به دولت شما سوبسید می دهیم. مثلن در مورد خودروهای خارجی، که قیمت اصلی شان خیلی خیلی ارزان تر از قیمتی ست که ما در ایران مجبوریم برای خرید شان پول بپردازیم.

مثلن موبایل، قیمتی که ما می پردازیم بسیار گران تر از قیمت جهانی آن است. مثلن اینترنت و در کنار آن فیلتر شکن، که قیمت جهانی اینترنت بسیار ارزان تر از ایران است و در ضمن لازم نیست فیلتر شکن هم بخرند. ولی ما مجبوریم بخریم. اصلن خود همین گرانی که گریبان گیر همه ی ماست. این گرانی که نام دیگر آن تورم است را ملت به وجود آورده یا دولت؟ ما مجبوریم گرانی ها را تحمل کنیم . شما بهتر از من می دانید که تورم نوعی مالیات پنهان است و ما جَبر‌‌‌َن می پردازیم . همه ی این ها در اصل سوبسیدی ست که ملت مجبور است به دولت شما و دولت های قبل تر از شما بپردازد.

خدمت تان عرض می کنم ، ما هر زمان توانستیم همه چیز را به قیمت جهانی بخریم، منطق شما درست است. بنزین را هم باید به قیمت جهانی بخریم.

ما از خدا می خواهیم بتوانیم مثل دیگر کشور درآمد و دست مُزد داشته باشیم و بعد مثل آن ها خرید کنیم و آن زمان حتمن بنزین را هم به قیمت جهانی خواهیم خرید.به این فکر کنید که چه کنید تا ما بتوانیم درآمدمان و دستمزد هامان مثل دیگر کشور ها بشود «انشاالله»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.