فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۴۶۵۰

محسن زنگنه، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۴، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

ظرفیت فروش نفت وجود دارد اما مشکل تولید داریم/ قیمت ۶۳ دلار برای هر بشکه نفت در بودجه منطقی است

شرکت نفت اعلام کرده ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۷۷۵ هزار بشکه نفت را دارد

ظرفیت فروش نفت وجود دارد اما مشکل تولید داریم/ قیمت ۶۳ دلار برای هر بشکه نفت در بودجه منطقی است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۴ با تاکید بر مشکلات زیرساختی در صنعت نفت گفت: متاسفانه در طول این سال‌ها کار نکرده‌ایم؛ به هر حال بعد از مدتی باید بهره‌وری چاه‌های نفت افزایش پیدا کند، بر فشار چاه‌ها نظارت شود، چاه‌های جدید اضافه شود و تجهیزات به‌روز شود که در حال حاضر قدیمی است. در نتیجه الان مشکل فروش نداریم و ظرفیت این کار وجود دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

محسن زنگنه، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۴، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره تعیین عدد ۶۳ دلار برای هر بشکه نفت که در لایحه بودجه ۱۴۰۴ آمده است و اینکه عدد تعیین‌شده منطقی است یا نه گفت: همین الان قیمت ۷۰ تا ۷۵ دلار است. قیمتی که در بودجه دیده شده قبل از این وقایع اخیر بوده است؛ به این خاطر که تحریم هستیم و فروش نفت هم تا حدودی برایمان هزینه بیشتری دارد، به نظر من ۶۳ قیمت منطقی است.

تحریم در فروش نفت به ما هزینه اضافه تحمیل می‌کند/ نفت آسیا بالای ۷۰ دلار است و در بودجه قیمت نفت ۷ تا ۸ دلار از این رقم کمتر است 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش هزینه فروش نفت ایران با توجه به تحریم‌ها توضیح داد: چون تحریم هستیم هزینه بیشتری به ما بار می‌شود. هم بحث انتقال پول‌مان هزینه دارد و هم ارسال نفت‌مان با هزینه‌های بیشتری انجام می‌شود. بنابراین ۶۳ دلار در حال حاضر از قیمت نفت آسیا که بالای ۷۰ دلار است هفت تا هشت دلار کمتر است، پس قیمت ۶۳ در بودجه منطقی است.

مشکل فروش نفت نداریم

این نماینده مجلس درباره میزان یک میلیون و ۳۳۰ بشکه که فروش روزانه در بودجه تعیین شده است و در جواب این سوال که آیا در حال حاضر توان فروش این میزان را داریم نیز گفت: ما الان مشکل فروش نداریم بلکه مشکل تولید داریم.

در صنعت نفت مشکلات زیرساختی داریم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۴ با تاکید بر مشکلات زیرساختی در صنعت نفت گفت: متاسفانه در طول این سال‌ها کار نکرده‌ایم؛ به هر حال بعد از مدتی باید بهره‌وری چاه‌های نفت افزایش پیدا کند، بر فشار چاه‌ها نظارت شود، چاه‌های جدید اضافه شود و تجهیزات به‌روز شود که در حال حاضر قدیمی است. در نتیجه الان مشکل فروش نداریم و ظرفیت این کار وجود دارد.

شرکت نفت اعلام کرده ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۷۷۵ هزار بشکه نفت را دارد/ نتوانیم نفت تولید کنیم کسری بودجه خواهیم داشت

زنگنه با اشاره به اینکه حدود سه میلیون و ۷۷۵ هزار بشکه برای تولید در نظر گرفته‌ شده افزود: مهم این است که به آن تولید برسیم، در فروش مشکلی نداریم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات زیرساختی، چقدر از میزان تعیین‌شده را می‌توان تولید کرد توضیح داد: شرکت نفت گفته این میزان قابل تولید است چون الزام برنامه هفتم هم دارد.

او در پایان در جواب این سوال که اگر شرکت نفت نتواند کل این حجم را تولید کند چه اتفاقی رخ می‌دهد تاکید کرد: کمبود و کسری بودجه خواهیم داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار