فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۴۹۰

گزارش «تجارت‌نیوز» از وضعیت بازار طلا و سکه در آغاز به کار دولت چهاردهم:

دولت مسعود پزشکیان بازار طلا را در چه وضعیتی به دست گرفت؟/ شارژ بازار فلز زرد با اونس جهانی طلا

در نخستین روز کاری دولت چهاردهم، قیمت طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان و قیمت سکه امامی ۴۲.۸ میلیون تومان بود

دولت مسعود پزشکیان بازار طلا را در چه وضعیتی به دست گرفت؟/ شارژ بازار فلز زرد با اونس جهانی طلا

دولت چهاردهم در حالی بازار طلا و سکه را دست گرفت که قیمت اونس‌ جهانی طلا به عنوان یکی از فاکتورهای اثرگذار بر این بازار، فراز و فرود زیادی داشت. بازار طلا در اولین روز شهریور و آغاز به کار تیم اقتصادی پزشکیان تحت تاثیر افزایش اونس جهانی طلا قرار داشت و روند صعودی گرفت.

به گزارش تجارت نیوز،

دولت چهاردهم در اولین روز شهریور با تایید صلاحیت تمامی ۱۹ وزیر پیشنهادی رسماً مسئولیت اداره کشور را در دست گرفت. تیم اقتصادی دولت پزشکیان بازار طلا را در روز پنجشنبه با ریتم افزایشی تحت تاثیر رشد قیمت اونس جهانی طلا تحویل گرفت.

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته اونس جهانی طلا روی رقم ۲۵۰۵ دلاری قرار داشت و همین رشد طلای جهانی منجر به صعود ۷۵۰ هزار تومانی قیمت سکه شد. این قطعه روز پنجشنبه اول شهریور روی رقم ۴۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تومانی تحویل دولت چهاردهم شد. سکه‌ بهار با افزایش ۱۴۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۶۰۵ هزار تومانی ایستاده است.

دولت چهاردهم بازار طلا را با چه قیمت‌هایی دست گرفت؟

گفتنی است سکه‌های سبک‌تر روند افزایشی کمتری پیدا کردند. نیم‌‌‌ سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی روی رقم ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی ایستاد. ربع سکه با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با رقم  ۱۵ میلیون تومانی و سکه گرمی با رقم هفت میلیون تومانی به دولت چهاردهم تحویل شدند.

از طرفی روند قیمت طلا نیز افزایشی بود. هر مثقال طلا با رقم ۱۵ میلیون و ۵۶۸ هزار تومانی و هر گرم طلای ۱۸ عیار با روی رقم سه میلیون و ۵۹۴ هزار تومانی به دولت پزشکیان تحویل شد.

شایان ذکر است در چند روزی که از شروع به کار دولت پزشکیان گذشته، موضوع افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و به نتیجه نرسیدن نشست قاهره در خصوص آتش‌بس میان اسرائیل و حماس، فارغ از رشد چشمگیر اونس جهانی طلا، به بازار طلا روند افزایشی داده است.

چالش پیش روی بازار طلا چیست؟

باید توجه داشت در هفته‌های آینده موضوع پول‌های بلوکه‌شده برای شرکت در قرعه‌کشی خودرو، بعد از آزادسازی، می‌تواند روانه بازارهای مالی به‌ویژه طلا شود و بر روند قیمت‌ها تاثیر بگذارد. این موضوع می‌تواند مهم‌ترین چالش هفته‌های آغازین شروع به فعالیت تیم اقتصادی دولت چهاردهم باشد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.