فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۴۹۰

قیمت جهانی طلا امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۳/ هر اونس طلا چقدر گران شد؟

قیمت جهانی طلا امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۳/ هر اونس طلا چقدر گران شد؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۲۵۸۶ دلار و ۵ سنت رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

 قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا تا محدوده 2580 دلار بالا آمده است. این فلز گرانبها در روز جمعه در بحبوحه انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا رکورد 2586 دلار افزایش یافت. حالا تمرکز سرمایه‌گذاران بر اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکاست که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد افزایش به 2586 دلار و 5 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.06 درصدی به 2612 دلار و 30 سنت رسیده است.

افزایش احتمال پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا پس از انتشار اطلاعات مربوط به آهسته شدن رشد اقتصاد این کشور قیمت طلا را بالا برده است. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

بازارهای مالی حالا 48 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس 17 و 18 سپتامبر 25 واحد پایین بیاید و 52 هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با 50 واحد باشد.

از طرف دیگر، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بیش از پیش از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت می‌کند. نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه گفت یمن بهای سنگینی به خاطر حمله موشکی به این رژیم  پرداخت خواهد کرد.

اما مشکلات اقتصادی چین و نگرانی نسبت به کند شدن رشد اقتصاد این کشور مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت طلا می‌شود چون چین بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده این فلز گرانبهاست.

خرده فروشی و تولید صنعتی در چین در ماه اوت پایین‌تر از حد انتظار بوده است. تولید صنعتی هم با پایین‌ترین سرعت از ماه مارس رشد کرده است.

در میان سایر فلزات گرانبها،‌ قیمت نقره با 0.82 درصد افزایش به 31 دلار و 33 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.28 درصدی 1001 دلار و 51 سنت معامله می‌شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.