فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۳۴۵

آمار معاملات بازارهای فرابورس در روزی که گذشت؛

مبادله ۳ میلیارد واحد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

مبادله 3 میلیارد واحد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

بازارهای فرابورس امروز شاهد داد و ستد بیش از 6.5 میلیارد برگه انواع دارایی مالی بودند که ارزش این مبادلات بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان بود و در 179 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

طی معاملات روز یک‌‌شنبه 22 مهرماه، بیش از 3 میلیارد واحد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله به ارزشی بالغ بر 3هزار و 500 میلیارد تومان خریدوفروش شد.

آمار معاملات فرابورس به تفکیک نوع اوراق نشان می دهد طی این روز 3 میلیارد برگه سهم به ارزشی بالغ بر یک‌هزار و 300 میلیارد تومان در بازارهای سهامی فرابورس داد و ستد شدند.

همچنین طی روزی که گذشت در بازار ابزارهای نوین مالی معاملاتی 3.4میلیارد برگه ای به ارزش بیش از 39 هزار میلیارد تومان ثبت شد. 

روند مثبت و منفی نمادهای فرابورسی نشان می دهد طی این روز بازار در تلاش برای ایجاد تعادل بود. به طوری که در بازار اول و دوم مجموعا 80 نماد افزایش قیمت داشتند و در مقابل کاهش قیمت ها در این دو بازار متعلق به 99 نماد بود. کاهش فاصله تعداد نمادهای مثبت با منفی در کنار افزایش حجم و ارزش معاملات سهام در بازار روز جاری قابل توجه سرمایه گذاران قرار گرفت.

همچنین امروز نمادهای کرومیت، فزر، خاور، پخش و وشهر در فهرست نمادهایی قرار گرفتند که بیشترین ارزش معاملات خرد را داشتند.

در پایان داد و ستدهای سهام در بازارهای فرابورس نمادهای خاور، زاگرس، شاوان و تجلی با بیشترین اثر منفی بر شاخص کل، باعث شدند تا آیفکس 17 واحد منفی شود و در سطح 21هزار و 944 واحد به کار خود پایان دهد.  این در حالی بود که نمادهای آریا، فصبا و حسینا با اثر مثبت بر این متغیر، مانع افت بیشتر آن شدند.

شاخص قیمت فرابورس نیز امروز 3 واحد و شاخص کل هم وزن 150 واحد افت را ثبت کردند.

طی این روز صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای پخش، زشریف، بیوتیک، وکبهمن، رنیک، نخریس و زکشت بود. در مقابل نمادهای تاپکیش، درهآور، فالوم، خاور، کزغال، زملارد و سجام بیشترین کاهش قیمت‌ها را داشتند.

نمادهای فزر، خاور، کرومیت، فنر، فن افزار، زماهان و غویتا نیز امروز جزو نمادهای پرتراکنش بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.