کد مطلب: ۸۹۸۷۳۵

جبهه انقلاب ۲۵ فیلم به بخش داوری جشنواره فجر ارسال کرد

جبهه انقلاب 25 فیلم به بخش داوری جشنواره فجر ارسال کرد

وزیر ارشاد گفت: زمانی که کارمان را شروع کردیم عده‌ای می‌گفتند توانایی جبهه انقلاب ساخت ۵ فیلم در سال است، ولی امسال ۲۵ فیلم به بخش داوری جشنواره فجر از جبهه انقلاب ارسال شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد مهدی اسماعیلی در دومین روز از نشست سراسری مدرسان معارف اسلامی دانشگاه‌ها با تبریک اعیاد ماه شعبان گفت: حوزه فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی در عرض سایر مسائل نیست و در کنار سایر حوزه‌ها همچون اقتصاد، سیاست و... قرار نمی‌گیرد چرا که حوزه فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی ایران یک حوزه اصلی و مهم است و سایر حوزه‌ها فرعی محسوب می‌شوند.

وی افزود: در جامعه شناسی انقلاب‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی گونه چهارمی از نظریات تحلیل انقلاب‌ها مطرح شد که عامل فرهنگ را به عنوان یکی از شاخص‌های انقلاب‌ها در نظر گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه به علت فقر واژه از کلمه انقلاب استفاده میکنیم تصریح کرد: انقلاب ما از جنس بعثت و برانگیختگی است، از آنجایی که رهبران انقلاب اسلامی ایران و بسیاری از شخصیت‌های مطرح کشور همچون شهید بهشتی؛ آیت الله جوادی املی؛ آیت الله مطهری و مصباح یزدی شخصیت‌های فرهنگی و ادبی هستند فرهنگ در اصل کار ما قرار گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از جلسه نخست دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر حوزه فرهنگ؛ مدت‌ها تلاش و پژوهش کردیم و کارگروه‌هایی تشکیل دادیم تا بتوانیم فضا‌های درگیر فرهنگ را استخراج کنیم گفت: در ادامه این تلاش‌ها متوجه شدیم پایه و اساس تمامی حوزه‌ها مبحث فرهنگ است و باید برنامه ریزی صحیحی صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروزه تصور عده‌ای بر این است که مردم نسبت به گذشته به مناسک دینی بی اعتناتر شدند گفت: براساس آخرین نظرسنجی و افکارسنجی صورت گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ایران در سال ۱۴۰۲ با توجه به تمام حجمه‌های سیاسی به مراتب از ایران ۳۰ میلیونی در سال ۱۳۵۳ به مناسک دینی؛ مقیدتر است.

وی همچنین با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین گفت: در اربعین امسال که در تابستان هم برگزار شد عده‌ای تصور می‌کردند با توجه به گرمای هوا تعداد زوار کاهش خواهد داشت، ولی چهار و نیم میلیون نفر عازم کربلا شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با نگاهی کلان درمی‌یابیم انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا وضعیت نسبتا خوبی به لحاظ فرهنگی دارد، تصریح کرد: مثلا در موضوع فلسطین عده‌ای می‌گفتند موضع مردم نسبت به غزه و فلسطین منفی است تاجایی که عده‌ای در اغتشاشات شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر می‌دادند، در حالی که براساس آخرین نظر سنجی که قبل از عملیات طوفان الاقصی صورت گرفت بیش از سه چهارم مردم ایران طرفدار فلسطین بودند.

اسماعیلی با اشاره به این که جریانی عمدتا تلاش می‌کرد تا حکمرانی فرهنگی نظام را تضعیف کند و اساسا به چیزی به عنوان نظارت حاکمیت بر حوزه فرهنگ معتقد نبودند گفت: زمانی که کارمان را شروع کردیم عده‌ای می‌گفتند توانایی جبهه انقلاب ساخت ۵ فیلم در سال است، ولی امسال ۲۵ فیلم به بخش داوری جشنواره فجر از جبهه انقلاب ارسال شد.

وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه در ابتدای کار قصد نداریم در حوزه تنظیم گری از قانون کوتاه بیاییم و باید تمامی فیلم‌ها قبل از انتشار مجوزات قانونی لازم را کسب کنند.

وی در پایان با بیان اینکه امسال ۱۲۰ هزار مجوز چاپ کتاب صادر شده، در هیات نظارت کتاب بهترین افراد ممکن عضو هستند، افزود: در حال حاضر تمام افرادی که در عرصه سینما و هنر مسئولیت دارند از نیرو‌های انقلابی و جوان هستند و از تخصصی‌ترین افراد استفاده کردیم و در وزارت ارشاد از جریانی حمایت می‌کنیم که به تحقق آرمان‌های انقلاب کمک می‌کند و هیچ حمایتی از جریانی که بخواهد به آرمان انقلاب بی اعتنا باشد نخواهد شد، اما این موضوع به معنای بستن فضای فکری کشور نباید قلمداد شود.

نشست سراسری مدرسان معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور بیش از ۵۰۰ استاد معارف کشور در مجتمع فرهنگی هنری ادینه تهران به مدت دو روز در حال برگزاری است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.