کد مطلب: ۹۰۷۱۳۵

وزارت راه و شهرسازی با ارسال جوابیه‌ای به گزارش «تجارت‌نیوز» مدعی شد:

در دولت سیزدهم، ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۸۱ واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است/ برای آشکار شدن حقایق، به فیلم‌ها و گزارش‌های تصویری پروژه‌های مسکن نگاهی بیندازید

در دولت سیزدهم، ساخت بیش از 2 میلیون و 518 هزار و 281 واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده است/ برای آشکار شدن حقایق، به فیلم‌ها و گزارش‌های تصویری پروژه‌های مسکن نگاهی بیندازید

وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به گزارش «کارنامه مردود بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی/ آمارسازی زخم بازار مسکن را درمان می‌کند؟» که روز گذشته در پایگاه خبری تجارت‌نیوز منتشر شد، جوابیه‌ای ارسال کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به گزارش تجارت‌نیوز جوابیه‌ای ارسال کرده است که متن کامل آن به شرح زیر است:

بدین وسیله پیرو انتشار مطلبی در پایگاه خبری-تحلیلی «تجارت‌نیوز» با عنوان "«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:کارنامه مردود بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی/ آمارسازی زخم بازار مسکن را درمان می‌کند؟" در تاریخ ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کد مطلب: ۹۰۶۰۹۳ طبق ماده 23 قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها توضیحات زیر برای انتشار ارسال می‌شود.

مستدعی است دستور فرمایید، مطالب ارائه‌شده عیناً در همان صفحات که اصل محتوا منتشرشده با عنوان " نهضت ملی حمل و مسکن در دولت سیزدهم، تحویل 500 هزار واحد مسکونی به مردم" به منظور تنویر افکار عمومی منتشر شود.

نهضت ملی حمل و مسکن در دولت سیزدهم

تحویل 500 هزار واحد مسکونی به مردم

پایگاه خبری-تحلیلی «تجارت‌نیوز» با انتشار گزارشی، با به هم آمیختن موارد جداگانه از جمله بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال 1402، رکود در بازار مسکن، در نهایت به طرح نهضت ملی مسکن پرداخته است و ادعا کرده که "بذرپاش نیز با آمارسازی سعی دارد کم‌کاری‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن را پنهان کند. این در حالی‌ است که این آمارها تنها روی کاغذ وجود دارد و روی زمین ساختمانی دیده نمی‌شود."

وزارت راه و شهرسازی با تکذیب ادعاهای تجارت‌نیوز در خصوص آمارسازی، که حق پیگرد حقوقی در خصوص این افترا برای این وزارتخانه محفوظ خواهد بود؛ اعلام می‌کند که اگر  این سایت محتواهای متنی مرتبط را دنبال نمی‌کند یا اساساً نمی‌خواهد ببیند می‌تواند به فیلم‌ها و گزارش‌های تصویری پروژه‌های مسکن که در سراسر کشور در حال ساخت است یا با حضور رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مقامات استانی افتتاح و اطلاع‌رسانی شده است، نگاهی بیندازد تا حقایق آشکار شود.

فارغ از هیاهوی تجارت‌نیوز، به استحضار ملت شریف ایران می‌رسانیم که تاکنون در دولت سیزدهم ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و 281 واحد مسکونی در سراسر کشور اجرا شده که حدود ۵۰۰ هزار واحد از این تعداد تحویل متقاضیان شده است و بیش از ۲ میلیون واحد نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال ساخت است.

بنا بر این گزارش وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن، با همکاری مجلس در ارائه طرح ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی مشارکت داشته و منتظر تایید و ابلاغ نهایی برای اجرای آن است.

از دیگر اقدامات موثر در بازار مسکن می‌توان به انجام بازرسی و ساماندهی مشاورین املاک در سراسر کشور و برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز و متخلف در یک سال گذشته، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان، ایجاد زمینه و امکان ثبت رایگان قراردادها در سامانه خودنویس، تعیین سقف اجاره‌بها، شناسایی و پیگیری اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، عرضه مسکن در قالب‌های متنوع طرح نهضت ملی مسکن از جمله مشارکت، خود مالکی، واگذاری زمین رایگان و غیره، اتمام و تحویل واحدهای مسکن مهر بعد از 12 سال وقفه، نوسازی بافت‌های فرسوده و بسته‌های تشویقی با هدف تسهیل در روند ساخت‌وساز می‌توان اشاره کرد موارد فوق‌الذکر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن بوده که به صورت جدی نیز در حال پیاده‌سازی است.

در پایان به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رسد، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir  روزانه اخبار مستند و گزارش اقدامات این وزارتخانه را در قالب متن و گزارش‌های تصویری و فیلم منتشر و در کانال‌های وزارت راه و شهرسازی در پیام‌رسان‌ها مهم‌ترین رویدادهای وزارتخانه منعکس می‌شود. برای پیگیری اخبار مربوط به طرح نهضت ملی مسکن و دیگر پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی مخاطبان می‌توانند به این پایگاه خبری مراجعه کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.