فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۰۸۲

ثبت ‌اطلاعات‌ اقامتگاه در سامانه ملی املاک و اسکان الزامی است

ثبت ‌اطلاعات‌ اقامتگاه در سامانه ملی املاک و اسکان الزامی است

معاون بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عدم ثبت اقامتگاه شهروندان در سامانه ملی املاک و اسکان، منجر به عدم دریافت خدمات برای آن‌ها خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد جامع در خصوص ارسال پیامک‌هایی از سوی سامانه ملی اسکان به شهروندان، اظهار کرد: با توجه به موضوع شناسایی املاک از سوی این سامانه، ممکن است پیامک‌هایی برای شهروندان ارسال شده باشد. این پیامک‌ها مربوط به ثبت محل اقامت اصلی در سامانه املاک به استناد مواد قانونی است.

وی ادامه داد: عدم ثبت اقامتگاه همشهریان در سامانه ملی املاک و اسکان، منجر به عدم دریافت خدمات برای آن‌ها خواهد شد.

معاون بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تشخیص اقامتگاه اصلی با توجه به فرآیند سامانه ملی اسکان و املاک، پیش‌بینی شده است و الزام قانونی برای ثبت اقامتگاه‌ها وجود دارد و سایر موارد به تشریح در سامانه آمده است.

جامع با توصیه به شهروندان، عنوان کرد: کلیه شهروندانی که پیامک اخطار مالیات برای خانه‌های خالی را دریافت کرده‌اند می‌توانند در صورت وجود هرگونه سوال و ابهام با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۶۸ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: هم استانی‌ها برای بهره‌گیری از خدمات دستگاه‌های دولتی، ضروری است نسبت به ثبت خود اظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه خود اظهاری املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند.

جامع یادآور شد: براساس قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالکان واحدهای مسکونی در تمام مناطق کشور اعم از شهری و روستایی موظفند اطلاعات املاک مسکونی تحت تملک خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

وی افزود: واحدهای مسکونی که اطلاعات اقامت و مالکیت آن‌ها در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم خانه خالی محسوب و مشمول مالیات می‌شوند. مالکان واحدهای مسکونی مکلف به تایید اقامت اعلام شده توسط خود یا بهره‌برداران واحد در سامانه هستند.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.