کد مطلب: ۹۰۱۷۲۲

در نشست کمیته مزد چه گذشت؟

در نشست کمیته مزد چه گذشت؟

صبح امروز (بیستم اسفند)، نشست کمیته مزد ذیل شورایعالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در محل وزارت کار برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز (بیستم اسفند)، نشست کمیته مزد ذیل شورایعالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در محل وزارت کار برگزار شد.

محسن باقری، از نمایندگان کارگری کمیته مزد، در مورد نتیجه نشست امروز گفت: نشست صبح در مورد مبنای محاسبه سبد معیشت خانوار بود و در مورد مولفه‌هایی مانند بُعد خانوار، میزان کالری مصرفی و قیمت کالاها بحث کردیم اما نتوانستیم به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه «نشست کمیته مزد بعد از یک استراحت کوتاه عصر امروز ادامه می‌یابد» افزود: در نشست صبح به بحث عدد و رقم ورود نکردیم اما تا حدودی نتایج اولیه حاصل شد. 

 باقری ابراز امیدواری کرد که در نشست عصر امروز، رقم نهایی سبد معیشت خانوارهای کارگری مشخص شود.

نتایج کمیته مزد برای تصمیم‌سازی به شورایعالی کار ارجاع می شود؛ باقری تاکید کرد: بایستی دستمزد سال آینده براساس نرخ سبد معیشت خانوار تعیین شود؛ بند دوم ماده 41 قانون کار، الزام‌آور و آمره است و باید به آن عمل شود. 

منبع : اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اعتماد

    با این تورم کمرشکن حقوق کارگران امسال نیز با عنایت مرتضوی افزایشی برابر با نصف تورم را تجربه خواهد کرد. خدا لعنت کنه این از خدا بیخبر وزیر کار