کد مطلب: ۹۴۲۱۴۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی هوش مصنوعی از میران گل‌های کیلیان امباپه؛ آنجلوتی با بحران رئال مادرید چه خواهد کرد؟

پیش‌بینی جسورانه هوش مصنوعی: ۵۰ گل برای امباپه

پیش‌بینی هوش مصنوعی از میران گل‌های کیلیان امباپه؛ آنجلوتی با بحران رئال مادرید چه خواهد کرد؟

کیلیان امباپه همواره در مرکز توجه دنیای فوتبال بوده و این فصل، با پیوستنش به رئال مادرید، توجهات بیشتری به او جلب شده است. با رایج شدن پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی در مورد فوتبال، میزان گل‌زنی‌های کیلیان امباپه نیز می‌تواند جذاب باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

به نقل از ال فوتبالرو، با شروع درخشان او در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۵، هواداران و کارشناسان به شدت مشتاق هستند بدانند این ستاره فرانسوی تا پایان فصل چند گل به ثمر خواهد رساند. به شکلی جالب هوش مصنوعی (AI) از طریق سیستم Copilot مایکروسافت، پیش‌بینی جسورانه‌ای کرده است. امباپه انتظار می‌رود در این فصل ۵۰ گل بزند. اما این پیش‌بینی چقدر واقع‌گرایانه است؟

پیش‌بینی جسورانه هوش مصنوعی: ۵۰ گل برای امباپه

تکاپو برای رسیدن به توپ طلا

بر اساس پیش‌بینی سیستم هوش مصنوعی مایکروسافت یعنی Copilot، امباپه در مسیر ثبت ۵۰ گل در این فصل با رئال مادرید قرار دارد. این برآورد بر اساس شروع قوی او و توانایی بالای گلزنی‌اش است. تا اینجا امباپه در اوایل فصل ۶ گل به ثمر رسانده است که سه تای آن از روی نقطه پنالتی بوده است. اگر او به همین روند ادامه دهد ابزار هوش مصنوعی می‌گوید که او می‌تواند به راحتی تا پایان فصل به ۵۰ گل دست یابد.

این عدد شاید برای بسیاری از بازیکنان دور از دست باشد. امباپه بازیکنی‌ست که با ورود به رئال مادرید، چشم‌اندازی روشن برای خود تصویر کرده است. امباپه به امید کسب توپ طلا و جام قهرمانان اروپا به رئال مادرید آمد. تیمی که همین فصل گذشته موفق به شکست رقبا شد برای پانزدهمین بار قهرمانی خود در این رقابت هیجان‌انگیز را جشن گرفت. 

پیش‌بینی‌هایی از این دست توسط هوش مصنوعی در فوتبال مدرن به امری رایج تبدیل شده است، جایی که تحلیل داده‌ها نقش مهمی در پیش‌بینی عملکرد بازیکنان دارد. محاسبات مختلفی از جمله عملکرد گذشته بازیکن، فرم کنونی و تعداد مسابقاتی که احتمالا بازی خواهد کرد در این پیش‌بینی‌ها لحاظ می‌شود. به طور کلی مانند هر پیش‌بینی دیگری این پیش‌بینی نیز دارای حاشیه خطاست. مخصوصا وقتی که رویدادهای غیرمنتظره مانند مصدومیت یا محرومیت به وقوع بپیوندد.

رئال خسته و امباپه جاه‌طلب؛ کار سخت آنجلوتی برای هموار کردن مسیر

فرم گلزنی امباپه در مسابقات ابتدایی فصل پیش‌بینی هوش مصنوعی را تایید می‌کند. پیش‌بینی می‌شود رئال مادرید در این فصل ۵۰ مسابقه در تمامی رقابت‌ها انجام دهد که این عدد، شامل ۳۸ بازی در لالیگا و ۱۲ بازی در لیگ قهرمانان اروپا (البته این رقم در صورتی‌ست که به مراحل نهایی برسند). این امر فرصت‌های زیادی برای امباپه فراهم می‌کند تا گل‌های بیشتری به ثمر برساند. برای دستیابی به مرز ۵۰ گل او باید به طور میانگین در هر بازی یک گل بزند. هدفی بلندپروازانه اما با توجه به عملکرد فعلی‌اش رسیدن به آن کاملا ممکن به نظر می‌رسد.

انتقال امباپه به رئال مادرید او را در تیمی قرار داده که مملو از استعدادهای جهانی است و این می‌تواند بیشتر به افزایش تعداد گل‌های او کمک کند. با داشتن خط هافبک قوی و خط حمله‌ای کارآمد، این مهاجم فرانسوی در موقعیتی قرار دارد که بتواند از فرصت‌های گلزنی بی‌شماری بهره‌برداری کند.

با این حال نمایشی که از رئال مادرید تا بدین‌جای فصل دیده‌ایم، چیزی نیست که هواداران این تیم را راضی کند. ترکیب سفیدپوشان شاید آن‌ها را در بین ارزشمندترین‌های جهان قرار دهد. اما نتایج کسب شده از سوی تیم متزلزل و گاهی ناامید کننده بوده است. برهم خوردن ترکیب درخشان فصل گذشته با خداحافظی ستاره آلمانی یعنی تونی کوروس و اضافه شدن کیلیان امباپه به ترکیب، حالا برای سرمربی ایتالیایی، کارلو آنجلوتی، کمی چالشی شده است. 

مسیر پیش روی امباپه و رئال مادرید

با گذر زمان و رسیدن به مقاطع حساس فصل، جهان با دقت به تماشای رئال مادرید خواهد نشست. سوال اینجاست که آیا امباپه می‌تواند به پیش‌بینی هوش مصنوعی عمل کند و به ماشین گلزنی‌ای تبدیل شود که رئال مادرید انتظارش را دارد یا خیر؟ در صورت موفقیت، او جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین مهاجمان نسل خود تثبیت خواهد کرد. امباپه و رئال مادرید داستانی طولانی دارند و همه منتظرند تا ببینند ادامه این ماجرا به کجا خواهد رسید. امباپه با درخشش خود شاید بتواند با اسطوره‌هایی همچون کریستیانو رونالدو و لیونل مسی مقایسه شود.

در نهایت اگرچه ۵۰ گل هدفی بلندپروازانه است اما برای بازیکنی با توانایی‌های امباپه غیرممکن نیست. با رایج‌تر شدن پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی در فوتبال، تماشای این موضوع که آیا فناوری می‌تواند به درستی یکی از هیجان‌انگیزترین فصول کارنامه امباپه را پیش‌بینی کند یا خیر جالب خواهد بود. با توجه به شرایط فعلی همه نگاه‌ها به امباپه است تا ببیند آیا او می‌تواند در پیراهن معروف سفید رئال مادرید تاریخ‌سازی کند یا نه.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.