خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۷۷۰

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ تقابل استقلال با تیم سابق نکونام و نبرد پرسپولیس با آبی پوشان جنوب

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ تقابل استقلال با تیم سابق نکونام و نبرد پرسپولیس با آبی پوشان جنوب

رقابت های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فردا به صورت همزمان برگزار می شود و رقابت پرسپولیس و استقلال در صدر جدول برای قهرمانی و رقابت 5 تیم انتهای جدول برای سقوط نکردن به حساس ترین مرحله خود رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سه هفته دیگر لیگ برتر به پایان می رسد و تکلیف تیم قهرمان و دو تیم سقوط کننده مشخص خواهد شد اما شاید در این هفته گره و معمای قعر و صدر جدول باز شود هرچند برخی کارشناسان معتقدند کورس قهرمانی تا هفته آخر ادامه خواهد داشت و تقابل این هفته پرسپولیس مقابل آبی پوشان جنوبی و استقلال با قرمزپوشان شمال فقط جذابیت این کورس را بیشتر کند.نگاهی به بازی های فردا می اندازیم؛

پیکان تهران – تراکتور تبریز؛ پایان ناکامی شاگردان عنایتی یا سومی قرمزپوشان؟

پیکان با سه باخت متوالی با  25 امتیاز روی پله دوازدهم جدول لیگ  و همچنان در خطر سقوط هم ایستاده است! شاگردان عنایتی اگر می خواهند در لیگ برتر بمانند باید این هفته نوار باخت های متوالی را قطع کنند وگرنه ممکن است این هفته یکی دو پله دیگر در جدول لیگ پایین تر بروند.تراکتور هم با حمید مطهری در لیگ برتر هنوز باخت نداشته و با دو برد متوالی 47 امتیازی شد و به سپاهان رده سومی چسبید تا همچنان شانس سوم شدن در لیگ را داشته باشد اما شکست خانگی مقابل مس رفسنجان در جام حذفی برای سرمربی تیم تراکتور، هوادارانش و حتی مالک باشگاه و خیلی گران تمام شد و هواداران علیه زنوزی شعار سر دادند و مالک باشگاه هم اعلام کرد که این باشگاه را می فروشد!در چنین شرایطی دو تیم مقابل هم قرار می گیرند که یکی دغدغه سوم شدن دارد و دیگر به فکر بقاست. بازی رفت را تراکتور با سرمربیگری پاکو خمز 2 بر صفر پیروز شد ولی تکرار این نتیجه در ورزشگاه خالی از تماشاگر اکباتان برای قرمزپوشان تبریزی خیلی دشوار خواهد بود.

ملوان انزلی- مس رفسنجان؛ در انتظار یک بازی جذاب

ملوان انزلی مدتی است در جا می زند و از آن تیم منسجم  و همیشه برنده فاصله گرفته است این تیم در جام حذفی هم مقابل سپاهان شکست خورد و نتوانست به جمع 4 تیم برتر جام برسد. مس رفسنجان اما با محرم نویدکیا وضعیتش خیلی بهتر از قبل شده و حتی در جام حذفی هم تراکتور را در خانه شکست داد تا محرم نویدکیا بگوید بازیکنانش شایسته قهرمانی در جام حذفی هستند!بنابراین شاید یکی از زیباترین،  جذاب ترین و فنی ترین مسابقات هفته را در انزلی ببینیم. بازی رفت دو تیم هم پرگل بود مس رفسنجان 4 بر یک شکست خورد ولی ملوان می داند تکرار این نتیجه دشوار خواهد بود. ملوان 40 امتیازی برای حفظ رتبه پنجمی اش تلاش می کند و مس رفسنجان 32 امتیازی هم می خواهد از رده دهم بالاتر برود و به رتبه تک رقمی برسد.

سپاهان اصفهان – هوادار تهران؛ زردپوشان به دنبال جام قهرمانی مورایس!؟

سپاهان خیلی زود از کورس قهرمانی لیگ خودش را کنار کشید،  مورایس معتقد است که سومی هم برای این تیم حکم قهرمانی دارد! و شاید هواداران سپاهان با او هم نظر نباشند! البته هواداران دوآتشه این تیم امیدوارند مورایس زردپوشان اصفهانی را در جام حذفی قهرمان کند تا حداقل فصل را بدون قهرمانی و افتخار تمام نکنند. آنها تیم سختکوش ملوان را در خانه شکست دادند و بعد از یازده سال به نیمه نهایی جام حذفی رسیده اند.تیم هوادار اما در  جام حذفی در  مسابقه ای پرگل شکست سنگینی را مقابل گل گهرسیرجان متحمل شد و از گردونه رقابت ها کنار رفت و اکنون با 29 امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ ایستاده و نمی خواهد از این رتبه پایین تر برود. سپاهان هم برای حفظ رتبه سومی باید روی نوار پیروزی حرکت کند وگرنه ممکن است جایگاه سومی اش هم به خطر بیفتد. در بازی رفت سپاهان با 5 گل به پیروزی رسید.

صنعت نفت آبادان – شمس آذر قزوین؛ طلایی پوشان به فکر بقا

نفت آبادان با 20 امتیاز و 42 گل خورده آخرین تیم جدول و ضعیف ترین خط دفاع لیگ را دارد با این حال امیدوارانه در سه هفته آخر به میدان می رود تا شاید به صورت معجزه گونه ای در لیگ برتر بماند! نفت اگر این سه امتیاز خانگی را بگیرد شانس بقا خواهد داشت اما در صورت شکست سقوطش به لیگ یک تقریبا قطعی می شود!شمس اذر قزوین رده ششمی اما هیچ نگرانی در لیگ ندارد و می خواهد از ادامه حضورش در لیگ برتر با نتایج خوب لذت بیشتری ببردآنها در اولین فصل حضورشان در لیگ برتر عالی نتیجه گرفته اند و 38 امتیاز گرفتند و بالاتر از بسیاری از تیم های مدعی و پولدار لیگ ایستادند. بازی رفت دو تیم نه گل داشت نه برنده!

گل گهرسیرجان – آلومینیوم  اراک؛ دوتیمی که حواس شان به لیگ نیست!

دو تیم صنعتی که به نیمه نهایی جام حذفی رسیده اند در لیگ برتر باید در حالی به مصاف هم بروند که در میانه جدول روزگار می گذارنند. گل گهر سیرجان که 7 هفته است رنگ برد را ندیده با 36 امتیاز در رده هفتم جدول لیگ ایستاده و آلومینیوم اراک 35 امتیازی نهم است. نتیجه این مسابقه شاید برای دیگر تیم های لیگ اهمیتی نداشته باشد و دو تیم هم تمام تمرکزشان روی جام حذفی است تا لیگ !بازی رفت دو تیم هم بدون گل به پایان رسید نتیجه ای که شاید دوباره تکرار شود!

پرسپولیس- استقلال خوزستان؛ نبرد با برادر کوچک تر به امید قهرمانی!

این حساس ترین بازی هفته برای صدر و قعر جدول است. پرسپولیس برای باقی ماندن در کورس قهرمانی باید از از برادر کوچک تر استقلال امتیاز بگیرد! استقلال خوزستان از هواداران استقلال خواسته که فردا به ورزشگاه بیایند و این تیم را مقابل پرسپولیس حمایت کنند تا با یک تیر دو نشان زده شود!ابی پوشان اهواز برای بقا می جنگند هرچند هفته قبل بعد از سه مساوی شکست سنگینی را از نساجی مازندران متحمل شدند! باید دید واکنش سیروس پورموسوی سرمربی و بازیکنان استقلال خوزستان بعد از آن باخت سنگین چه خواهد بود. آبی پوشان اهوازی در حال حاضر با 22امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ ایستاده اند و اگر دست خالی تهران را ترک کنند کارشان برای بقا دشوارتر خواهد شد ولی پرسپولیس 59 امتیازی با یک امتیاز کمتر از استقلال درتعقیب صدرنشین است و امیدوار است با پیروزی در این دیدار خانگی و لغزش احتمالی استقلال در قائمشهر مقابل نساجی صدرنشین شود.بازی رفت دو تیم در حالی با نتیجه تساوی 2 بر 2 تمام شد که پرسپولیس دوبار از حریفش عقب افتاد و توانست بازی را به تساوی بکشاند آن هم با گل نبیل باهویی! مهاجمی که نیم فصل از پرسپولیس جدا شد. در آن دیدار سرخپوشان در دقیقه 6 گل اول را خوردند!در حال حاضر نه شهاب زاهدی در میدان حضور خواهد داشت نه باهویی ولی در عوض عیسی آل کثیر با 8 گل زده در پیشانی خط حمله سرخپوشان تهرانی از هواداران دلربایی می کند!پرسپولیس با حمایت هوادارانش به دنبال برد خانگی است و استقلال خوزستان روز سختی را در آزادی تجربه خواهد کرد. هواداران،بازیکنان و مربیان پرسپولیس اگرچه حواس شان در بازی با استقلال خوزستان است اما یک گوششان  به دنبال اخبار بازی نساجی و استقلال خواهد بود.

فولاد خوزستان – ذوب آهن اصفهان؛ قرمزپوشان اهوازی به فکر بقا

فولاد در 5 بازی اخیرش فقط یک امتیاز گرفته و 4 باخت را متحمل شده با این حال عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد همچنان می گوید قول می دهم که فولاد در لیگ برتر بماند! آن هم تیمی که با 22 امتیاز و 38 گل خورده در رده پانزدهم جدول لیگ ایستاده تیمی که ضعیف ترین خط دفاع را دارد. ذوب آهن اصفهان هم که 36 امتیازی و در رده هشتم جدول لیگ ایستاده فقط به دنبال پایان لیگ است تا این فصل به پایان برسد شاید برای فصل آینده ذوب آهن دیگری را مهیا و روانه مسابقات کنند. ذوب آهن بعد از دو باخت مقابل پیکان پیروز شد تا کمی از حاشیه های ناخواسته ای که برای این تیم به وجود آمده فاصله بگیرد. فولاد اگر در این بازی پیروز شود فراری بزرگ از قعر جدول آغاز کرده . بازی رفت دوتیم بدون گل به پایان رسید.ویسی از هواداران فولاد خواسته دردو بازی خانگی از تیم حمایت کنند و گفته: دو بازی خانگی در پیش داریم و با تمام وجود بازی می‌کنیم تا مردم خوزستان را خوشحال کنیم. فقط خواهشم این است که مردم خوزستان گول برخی افراد را نخورند. الان زمان انتقاد نیست و باید پشت هم باشیم تا نتایج لازم را کسب کنیم.

نساجی مازندران – استقلال؛ نبرد با تیم سابق نکونام!

این بازی هم از نظر جدولی حساسیت فوق العاده ای دارد و هم از نظر احساسی! نساجی با جواد نکونام بعد از 24 سال به لیگ برتر صعود کرده و اگر استقلال در این دیدار برنده شود شاید نکونام زمینه ساز سقوط این تیم را به لیگ یک فراهم کند!  از سویی دیگر ساکت الهامی بعد از پیروزی پرگل و شیرین 6 امتیازی مقابل استقلال خوزستان  قول شرف داد که از استقلال امتیاز بگیرد!نساجی در سال های اخیر موفق به شکست استقلال نشده و فقط یک مساوی از آبی پوشان بهترین نتیجه این تیم است. استقلال برای قهرمانی نیاز به هیچ اما و اگری ندارد فقط کافی است سه بازی پیش رو را برنده شود که سخت ترین حریفش شاید همین نساجی باشد. در بازی رفت استقلال 4 بر صفر نساجی را شکست داده است.باشگاه نساجی که 10 درصد ظرفیت ورزشگاه را در اختیار هواداران استقلال کرده بلیت را حسابی برایشان گران کرده و بلیت مسابقه برای هواداران نساجی 50هزارتومان و برای هواداران استقلال 250 هزار تومان خواهد بود!سوت این مسابقه حساس در دستان دکتر بیژن حیدری است داوری جدی و با تجربه که توانایی خوبی در مدیریت مسابقه خواهد داشت. استقلال دراین فصل فقط یکبار شکست خورده و 9 بازی با تساوی همراه بوده البته برخی از شیوه بردهای اقتصادی استقلال انتقاد می کنند اما در فوتبال مهم نتیجه است نه بازی زیبا و به هیچ تیمی در دنیا به خاطر بازی هجومی و زیبا امتیازنمی دهند و نکونام به خوبی این مساله را برای بازیکنان و هوادرانش جا انداخته است. او می داند پیروز نشدن در قائمشهر ممکن است به از دست رفتن قهرمانی ختم شود. بازی رفت را استقلال 4 بر صفر برده و در این بازی آنها فقط به دنبال برد هستند نه تفاضل گل!#استقلال #پرسپولیس #لیگ_برتر

اسامی داوران هفته بیست و هشتم( همه مسابقات ساعت 19:45 آغاز می شود.)

* پیکان - تراکتور تبریزداور: موعود بنیادی‌فر کمک‌ها: فرهاد مروجی، رحیم حاجیلو و مصطفی بینش ناظر: سعید علینژادیان* ملوان بندرانزلی - مس رفسنجانداور: حسین زیاری کمک‌ها: حسن ظهیری، مرتضی سلمان نژاد و فرهاد امینی ناظر: رحیم رحیمی مقدم* سپاهان اصفهان - هوادارداور: علی صفایی کمک‌ها: قهرمان نجفی، حمیدرضا افشون و حامد سیری ناظر: علیرضا کهوری* صنعت نفت آبادان - شمس آذر قزوینداور: امیر عرب براقی کمک‌ها: علیرضا مرادی، علی اکبر نوری و مهدی اجاقی ناظر: اکبر بخشی زاده* گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراکداور: مرتضی منصوریان کمک‌ها: حامد صفایی، حمید نادری، سید حسین حسینی ناظر: حسین خانبان* پرسپولیس - استقلال خوزستانداور: کوپال ناظمی کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، امیرمحمد داودزاده و یاسر همرنگ ناظر: محمدرضا اکبریان* فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهانداور: امیرسامان سلطانی کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، حسین مرادی و روح اله شریفی ناظر: رضا سخندان* نساجی مازندران - استقلال تهرانداور: بیژن حیدری کمک‌ها: یعقوب سخندان، علی احمدی و میثم حیدری کمک‌ها: محمود رفیعی

 

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.