فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۵۷۱

رقابت حساس ۸ تیم برای سه مدال / فینال زودهنگام آرژانتین و فرانسه در مرحله یک چهارم

رقابت حساس ۸ تیم برای سه مدال / فینال زودهنگام آرژانتین و فرانسه در مرحله یک چهارم

فردا (جمعه ۱۲ مرداد) با انجام ۴ بازی، پرونده مرحله یک چهارم نهایی المپیک بسته خواهد شد و چهار تیم برتر به نیمه‌نهایی صعود می‌کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

 از ۱۶ تیم راه یافته به المپیک ۲۰۲۴ پاریس، طبق ساز و کار همیشگی فوتبال المپیک، دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود کردند و ۸ تیم برتر مصر، اسپانیا، مراکش، فرانسه، آمریکا، ژاپن، پاراگوئه و آرژانتین برای کسب سه مدال رنگارنگ به رقابت می‌پردازند.

مراکش- آمریکا؛

آمریکا؛ مانع سفت و سخت مراکش برای تاریخ‌سازی در المپیک

تیم امید مراکش که قهرمان جام ملت‌های آفریقای ۲۰۲۳ شده بود، حالا به واسطه قرار گرفتن در صدر جدول گروه B باید در یک چهارم به مصاف آمریکا (تیم دوم گروه A) برود. این در حالی است که آمریکا آخرین بار در المپیک 2000 سیدنی موفق به صعود از مرحله گروهی شده بود و حالا پس از سال‌های طولانی قرار است مصافی جذاب در مرحله حذفی با مراکش داشته باشد. تیم امید مراکش تا کنون ۸ بار در المپیک حضور داشته اما آمریکا با ۱۵ بار حضور در المپیک از این حیث دست بالاتر را دارد. از سویی این اولین صعود مراکش به مرحله حذفی است و باید دید این تیم در اولین حضور خود در مراحل حذفی موفق به صعود به نیمه‌نهایی می‌شود یا خیر.

ژاپن- اسپانیا؛

سامورایی‌ها به دنبال انتقام از لاروخا

ژاپن در کنار میزبان رقابت‌ها دو تیمی بودند که با کسب حداکثر امتیازات و سه پیروزی در سه بازی، مقتدرانه به مرحله حذفی صعود کردند. سامورایی‌ها حالا باید در یک چهارم نهایی به مصاف تیم دوم گروه C یعنی اسپانیا بروند.

آخرین مصاف دو تیم در نیمه‌نهایی المپیک 2020 توکیو بود که اسپانیا با نتیجه ۱-۰، ژاپن را از دور مسابقات کنار زد. ژاپن نیز از ۴ مسابقه قبلی خود در مرحله یک چهارم المپیک، سه بار پیروز شده است. فردا، پنجمین مصاف دو تیم در طول تاریخ المپیک است و در چهار بازی اخیر هر کدام یک بار به پیروزی رسیدند و دو بار نیز به تساوی رضایت داده‌اند.

اسپانیا در صورت پیروزی مقابل ژاپن، شانس خود را برای رسیدن به دومین فینال پیاپی تا حد زیادی افزایش می‌دهد و پس از قهرمانی لاروخا در یورو، حالا کسب مدال طلای المپیک، ویترین افتخارات آن‌ها را در سال ۲۰۲۴ شکیل‌تر خواهد کرد.

مصر- پاراگوئه؛

جدال بین قاره‌ای برای صعود به نیمه‌نهایی

در حالی که رقابت هشت تیم برای ایستادن روی سکو و کسب مدال داغ شده است، شاید کسی در حضور سایر تیم‌های قدرتمند بختی برای موفقیت مصر و پاراگوئه در المپیک قائل نشود اما به هر حال قرار است یکی از این دو تیم در جمع چهار تیم برتر نهایی قرار گیرد و چه بسا دستش به مدال هم برسد.

مصر تا کنون ۱۳ بار در المپیک حضور داشته و در برابر پاراگوئه با ۳ بار حضور در این رقابت‌ها باتجربه‌تر به حساب می‌آید. حال باید دید در نهایت نماینده آفریقا در صعود به نیمه‌نهایی موفق‌تر خواهد بود یا نماینده آمریکای جنوبی.

آرژانتین- فرانسه؛

فینال زودهنگام بین مدعیان طلای المپیک

مصاف‌ آرژانتین و فرانسه فارغ از دیدار فردای آن‌ها، به واسطه رویارویی این دو تیم در دو جام جهانی اخیر، ابعاد حساسی به خود گرفته است. به هر حال این اولین بار است که فرانسه و آرژانتین در مسابقات فوتبال المپیک مردان به مصاف هم می روند.

فرانسه از زمانی که برزیل را ۲-۰ در فینال المپیک 1984 شکست داد تا اولین مدال طلای خود را کسب کند، با حریفان آمریکای جنوبی روبرو نشده است.

آرژانتین که تا کنون دو مدال طلای المپیک را به دست آورده، برای کسب سومین مدال باید به مصاف میزبان سرسختی برود که با امتیاز کامل به مرحله حذفی صعود کرده و به دنبال دومین طلای المپیک خود است.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.