فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۶۶۲

مدال آوران المپیک ۲۰۲۴ چه پاداش هایی می‌ گیرند؟

مدال آوران المپیک ۲۰۲۴ چه پاداش هایی می‌ گیرند؟

هر یک از کشورهای حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس رقم قابل توجهی برای پاداش به ورزشکاران مدال آور خود در نظر گرفتند.

به گزارش تجارت نیوز،

زمانی که درباره پاداش به مدال آوران المپیک صحبت می شود اختلاف کشورها خیلی قابل توجه است. در حالی که در آمریکا هر ورزشکاری که طلا بگیرد ۳۷۵۰۰ دلار پاداش دریافت می کند در برخی کشورها پاداش های خیلی بالاتری در نظر گرفته می شود تا ورزشکاران با انگیزه بیشتری برای کسب مدال تلاش کنند. 

در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نام کشور هنگ کنگ بیش از همه برجسته تر است و بیشترین پاداش را به مدال آورانش می دهد. هر ورزشکاری که بتواند مدال طلا کسب کند پاداش فوق العاده ۷۶۸ هزار دلاری را دریافت خواهد کرد. به نوشته ال اسپانیول، برای ورزشکاران آمریکایی کسب مدال طلا تنها برایشان افتخار نمی آورد بلکه مشوق مالی نیز است. 

کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا به ورزشکارانی که مدال طلا کسب کنند ۳۷۵۰۰ دلار می دهد و به کسانی که نقره به دست آوردند ۲۲۵۰۰ و برنز ۱۵۰۰ دلار اهدا خواهد کرد. در حالی که چنین رقمی برجسته است اما برای ستاره های مولتی میلیونر NBA همچون لبرون جیمز به چشم نمی آید. 

با این حال برای خیلی از ورزشکاران آمریکایی این پاداش کمک بزرگی خواهد بود تا هزینه های تمرینات و مسابقاتشان را پوشش دهند. پاداشی که هنگ کنگ در نظر گرفته در تاریخ بازی های المپیک کم سابقه بوده است. این کشور با ۷۶۸ هزار پاداش در صدر قرار دارد. هنگ کنگ در طول ۱۷ حضورش در المپیک تنها دو مدال طلا به دست آورده است.‌

هنگ کنگ برای دیگر جایگاه ها نیز پاداش قابل توجهی در نظر گرفته است. برای مثال ورزشکاری که در رتبه چهارم قرار بگیرد (بدون کسب مدال) ۱۰۰ هزار دلار دریافت می کند. در حالی که اگر بین جایگاه پنجم تا هشتم قرار داشته باشد تقریبا ۵۰ هزار دلار پاداش می گیرد. 

پس از هنگ کنگ، رژیم صهیونیستی و صربستان بیشترین پاداش را به ورزشکاران مدال آور خود می دهند. رژیم صهیونیستی برای مدال طلا ۲۷۵ هزار دلار، نقره ۱۹۲ هزار و برنز ۱۳۷ هزار دلار پاداش می دهد. علاوه بر این مدال آوران از مالیات دادن معاف می شوند. همچنین تمام ورزشکاران بر حسب موفقیتشان پاداش خواهند گرفت که رقم پاداش به تعداد نفرات تیم ها بستگی دارد. 

در صربستان مدال آوران طلا ۲۱۸ هزار دلار پاداش می گیرند اما این حمایت تنها به این پاداش محدود نمی شود. ورزشکارانی که بتوانند روی سکو بروند می توانند از ۴۰ سالگی از حقوق بازنشستگی بهره ببرند. ورزشکاران می توانند پس از پایان دوران ورزشی شان از چنین حمایت مالی برخوردار باشند. 

خیلی از کشورها تنها به پاداش های نقدی بسنده نمی کنند و مزایای دیگری را برای ورزشکاران المپیکی خود در نظر می گیرند. در مالزی ورزشکارانی که مدال طلا کسب کنند ۲۱۴ هزار دلار کسب می کنند. علاوه بر این حق دارند از مستمری که بین ۴۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار در ماه است بهره ببرند. این رقم بستگی به مدال متغیر است. 

ایتالیا از طرفی حداکثر ۱۹۶ هزار دلار به ورزشکارانی که مدال طلا می گیرند می دهد و این رقم را بین اعضای یک تیم تقسیم نمی کند. یعنی هر ورزشکار یک تیم قهرمان همان اندازه پاداش می گیرد که یک ورزشکار انفرادی دریافت می کند. 

در حالی که دانمارک تنها به مدال آوران طلا ۱۵ هزار دلار پیشنهاد می دهد پاداش واقعی معافیت از مالیات است. این پاداش فوق العاده ای به حساب می آید چون دانمارک یکی از کشورهایی است که در دنیا بیشترین مالیات را از شهروندانش می گیرد. 

با بازگشت المپیک و اختلاف ارزش پاداش ها در میان کشورها بحث جالب درباره حمایت از ورزشکاران و ارزش گذاری هر کشور در رابطه با موفقیت های ورزشی به وجود می آید. 

در حالی که هنگ کنگ پاداش نجومی ۷۶۸ هزار دلار را به مدال آوران طلا می دهد، دیگر کشورها تمام تلاش خود را می کنند تا پاداش های ارزشمندی را به ورزشکارانشان بدهند و از آن ها به مدت طولانی حمایت مالی کنند. 

این اختلاف ها نه تنها اولویت ها را انعکاس می دهند بلکه منابع مالی هر کشور را نیز نشان می دهند. همچنین اهمیتشان به ورزش و ورزشکاران را. در هر حال درخشش در المپیک و کسب مدال خود یک جایزه جداگانه است اما برای خیلی ورزشکاران پاداش های نقدی و مزایای دیگر به معنای یک حمایت کلیدی است که اجازه می دهد ورزشکاران رویاهای ورزشی شان را دنبال کنند. 

منبع : جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.