فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۵۳۵

آذرپیرا به مدال برنز المپیک رسید

آذرپیرا به مدال برنز المپیک رسید

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست قهرمان جهان و المپیک از آمریکا به مدال برنز المپیک رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

امیرعلی آذرپیرا آخرین کشتی گیر ایران در المپیک‌ پاریس بود که در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد برابر کایل اسنایدر دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال برنز المپیک شد.

آذرپیرا در این مبارزه غیرت کرد و با وجود تحمل فشار زیاد، پا پس نکشید و در نبردی جانانه به مدال برنز المپیک رسید.

آذرپیرا پیش از این در نخستین مبارزه خود مقابل احمد تاج الدین اف کشتی گیر روسی الاصل بحرین و دارنده مدال طلای جهان با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد و راهی گروه بازنده ها شد. وی سپس در گروه شانس مجدد برابر علیشر یرگالی از قزاقستان ۶ بر یک به برتری رسید و به دیدار رده بندی رفت.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با هدایت محسن کاوه با کسب ۳ مدال نقره توسط رحمان عموزاد در ۶۵، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و یک مدال برنز امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به کار خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد.

یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.

کشتی آزاد ایران در حالی از رسیدن به مدال طلای المپیک پاریس بازماند که کشتی فرنگی ایران با هدایت حسن رنگرز با کسب ۲ مدال طلای سعید اسماعیلی در ۶۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک‌نقره علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم و یک مدال برنز امین‌میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم با درخشش بی نظیر به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.