فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۴۲۵

گران ترین انگلیسی جهان و ۸ ستاره خارجی دیگر رودرروی پرسپولیس

گران ترین انگلیسی جهان و 8 ستاره خارجی دیگر رودرروی پرسپولیس

ایوان تونی، به جمع ستاره‌های خارجی الاهلی اضافه شد؛ بازیکنانی که اکثراً سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس را داشته‌اند و حالا باید در لیگ نخبگان آسیا به میدان بروند.

به گزارش تجارت نیوز،

 هفته اول لیگ نخبگان آسیا از دوشنبه آغاز خواهد شد و در یکی از حساس‌ترین دیدارها، الاهلی عربستان باید از پرسپولیس ایران پذیرایی کند. سفیدوسبزهای جده پس از سه سال باید بار دیگر در یک رقابت قاره‌ای شرکت داشته باشند و اولین پیکارشان برابر تیم تحت هدایت خوان کارلوس گاریدو خواهد بود.

مروری بر ستاره‌های نامدار الاهلی

9 بازیکن خارجی در لیست الاهلی عربستان حضور دارند که جدیدترین آن‌ها آیوان تونی است. مهاجم سرشناس تیم ملی انگلیس در یورو 2024 با وجود پیشنهادهای خوب اروپایی، تصمیم گرفت لباس برنت‌فورد را به واسطه پیوستن به الاهلی عربستان از تن دربیاورد. او با دریافت 400 هزارپوند در هفته، گران‌ترین بازیکن انگلیسی جهان به حساب می‌آید. به جز تونی، آلکساندر 20 ساله هم در تابستان به عربستان آمد. هافبک سابق فلومیننزه در مصاف با النصر عربستان در لیست تیمش حضور نداشت.

ادوارد مندی، گلر سنگالی الاهلی است. در قلب خط دفاعی شاهد حضور روجر ایبانیز و مریح دمیرال هستیم. در میانه میدان فرانک کسیه در اوج آمادگی است. او با گل زیبایی که به النصر زد نشان داد در اوج آمادگی است. کمی جلوتر ریاض محرز و روبرتو فیرمینو به عنوان وینگر و هافبک تهاجمی در زمین حضور دارند. ستاره‌هایی که چندی قبل در لیگ برتر و در لباس سیتی و لیورپول برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کردند. گابری ویگای 22 ساله و اسپانیایی را هم نباید از قلم انداخت. بازیکنی که هنوز در لباس الاهلی موفق به درخشش نشده است.

سال‌ها در بوندسلیگا و حالا در عربستان

ماتیاس یایسله از سال 2023 هدایت الاهلی را به عهده گرفت. او در دوران بازی‌گری کوتاه مدتش برای تیم هوفنهایم بازی کرد ولی خیلی زود کفش‌هایش را آویخت و چند سال بعد به عرصه مربی‌گری وارد شد. این سرمربی آلمانی کارش را با تیم لیفرینگ اتریش استارت زد. او پس از چند ماه به تیم سالزبورگ پیوست و موفق شد در همان فصل اول به دوگانه داخلی دست پیدا کند. در همین اثنا بود که سالزبورگ توانست برای اولین بار به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. در دومین فصل نیز یایسله فاتح بوندسلیگای اتریش شد تا دست خالی کارش را به پایان نرسانده باشد. او هنوز نتوانسته در عربستان با تیمش به موفقیت دندان‌گیری دست پیدا کند و خیلی‌ها منتظر نتیجه‌گیری الاهلی در سال پیش رو هستند.

آن‌ها باید به کورس بازگردند

آخرین قهرمانی الاهلی در لیگ عربستان به سال 2016 بازمی‌گردد. آن‌ها در اتفاقی تاریخی و بی‌سابقه به سطح دوم سقوط کردند و مجددا فصل قبل به لیگ حرفه‌ای بازگشتند. فاتح سال 2012 لیگ قهرمانان آسیا در لیگ قبلی رتبه سوم را به خود اختصاص داد اما فاصله‌اش با الهلال و النصر در رتبه‌های اول و دوم به ترتیب 17 و 31 امتیاز بود. تکرار این فاصله برای این فصل اصلا مورد قبول مدیریت باشگاه الاهلی نیست. آن‌ها پس از جذب تونی دیگر بهانه‌ای را قبول نخواهند کرد و دوست ندارند از کورس قهرمانی به دور باشند. در کنار آن درخشش در لیگ نخبگان هم جزو اهداف باشگاه عربستانی است. الاهلی در مقایسه با دشمن دیرینه خود الهلال، قافیه را باخته‌ و نیاز به کسب موفقیت قاره‌ای دارد و چه زمانی بهتر از حالا و اولین فصل لیگ نخبگان؟

گل‌های لحظه‌آخری، بلای جان الاهلی

الاهلی در این فصل چهار بازی رسمی به انجام رسانده که ماحصل آن یک برد، یک باخت و 2 تساوی بوده است. آن‌ها به ترتیب در نیمه‌نهایی سوپرجام و هفته سوم لیگ حرفه‌ای برابر 2 رقیب اصلی‌شان یعنی الهلال و النصر به تساوی یک بر یک رسیدند. نکته جالب توجه این است که در هر 2 مسابقه الاهلی زننده گل اول بود اما نتوانستند از برتری خود محافظت کنند. پیروزی 2 بر صفر مقابل العروبه و باخت عجیب یک بر صفر در جدال با الفتح، دیگر نتایج سفیدوسبزها در این فصل بوده است. روبرتو فیرمینو با به ثمر رساندن 2 گل، نشان داده با بازیکن ناآماده فصل قبل فاصله زیادی دارد و به فرم ایده‌آلش بازگشته است.

منبع : فوتبال 360

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.