کد مطلب: ۹۰۱۸۹۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

زریاب؛ طلای جهانی در مدار صعود باقی می‌ماند؟ (ویدئو)

حجم ویدیو: ۲۲.۵۲M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۳۳ دانلود ویدیو

انس طلای جهانی در هفته معاملاتی پیشین، از سقف تاریخی خود عبور کرد. این رخداد تحت تاثیر کدام عوامل رخ داد و سرنوشت انس در هفته معاملاتی پیش رو چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طلای جهانی در این هفته با افزایش تقاضا، سقف تاریخی خود در محدوده 2148 دلاری را پشت سر گذاشت. در حال حاضر قیمت بر فراز ارتفاع 2179 دلاری ایستاده است.

جهش صعودی انس، ناشی از کاهش بازده اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و فشار فروش گسترده دلار آمریکاست. با نزدیک شدن به انتشار داده‌های کلیدی تورم آمریکا در هفته آینده، قیمت طلای جهانی از منظر تکنیکال، در وضعیت خرید بیش از حد قرار گرفته است.

چه پارامتر‌هایی می‌تواند بر بازار طلا تأثیر بگذارد؟

افزایش هسته CPI یکی از فاکتورهای بااهمیت است. اگر شاخص قیمت مصرف‌کننده بدون در نظر گرفتن مواد غذایی و انرژی (Core CPI) در ماه فوریه به شدت افزایش یابد، ممکن است باعث شود قیمت دلار آمریکا در ابتدا افزایش یابد و بر طلای جهانی فشار وارد کند. با این حال، به دلیل احتمال بالای افزایش نرخ بهره در ماه‌های آینده، بعید است این افزایش قیمت دلار پایدار باشد.

می‌توان عنوان کرد تنها در صورتی که هسته CPI در ماه فوریه به عددی نزدیک به صفر برسد، می‌تواند دوباره انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه مه را تقویت کند و در نتیجه باعث تضعیف دلار آمریکا شود.

گزارش CPI فوریه ممکن است واکنش اولیه کوتاه‌مدتی در بازار طلا ایجاد کند، اما بعید است تأثیر بلندمدتی داشته باشد. سرمایه‌گذاران منتظر گزارش‌های CPI آتی و تصمیمات فدرال رزرو در ماه‌های آینده هستند.

تقویم اقتصادی ایالات متحده در روز پنجشنبه شامل آمار خرده فروشی ماه فوریه و در روز جمعه داده های تولید صنعتی ماه فوریه خواهد بود که توسط فدرال رزرو منتشر خواهد شد.

در همین حال، فدرال رزرو قبل از نشست سیاست پولی 19 تا 20 مارس، وارد دوره سکوت خواهد شد. پس از انتشار داده‌های تورم روز سه‌شنبه، سرمایه‌گذاران می‌توانند برای یافتن فرصت‌های معاملاتی، تمرکز خود را به تحولات تکنیکال در طلای جهانی معطوف کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.