خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۳۶۹۳

واکنش شورای قیمت‌گذاری به اظهارات سخنگوی دولت در خصوص نرخ گندم

واکنش شورای قیمت‌گذاری به اظهارات سخنگوی دولت در خصوص نرخ گندم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت گفت: با توجه به آنکه نرخ در جلسه ۲۲ شهریور شورای قیمت گذاری به تصویب رسیده، وظیفه وزیر جهاد است که نرخ را به دولت ابلاغ کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،  سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری گفته بود: «شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، یک شورای فرابخشی است و صرفا در اختیار دولت نیست. این‌ شورا هنوز قیمتی به دولت اعلام نکرده است».

علی بهادری‌جهرمی پیش از این اعضای شورا و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن گلایه از وزیر کشاورزی بابت عدم اعلام رسمی نرخ‌های مصوب خرید تضمینی، از تصویب قیمت در جلسه شهریور ماه شورای قیمت‌گذاری خبر داده بودند.

عطااللّه هاشمی در این خصوص رئیس بنیاد ملی گندمکاران و عضو شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی گفت: شورای قیمت‌گذاری یک شورای فرابخشی است که شامل قوه مقننه، قوره مجریه، نماینده مجلس، رئیس سازمان برنامه، وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی و ۶ نفر از تشکل‌های بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در جلسه ۲۲ شهریور اصرار ما این بود که قیمت بر پایه نرخ تمام شده و سود متعارف بدهیم، اما نظر رئیس سازمان برنامه بر آن بود که شاخص تورم مدنظر قرار بدهیم. بر این اساس بر مبنای قیمت ۱۵ هزارتومانی گندم، تورم ۳۰ درصد و تبصره اصلاح قیمت در صورت بالارفتن نرخ تورم لحاظ شد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ به ازای خرید تضمینی هر کیلو گندم مصوب شد که در جلسه شورا هم ۲ نفر ناظر نماینده مجلس و وزیر اقتصاد حضور داشتند و حتی زارع نماینده مجلس روز بعد از جلسه شورا، قیمت را در رسانه ها اعلام کرد.

عطالله هاشمی تصریح کرد: حال اینکه نرخ به دولت ابلاغ شده یا نشده وظیفه وزیر کشاورزی است و هیچ ارتباطی به اعضای شورا ندارد.

وی ادامه داد: علی رغم آنکه ۳ نفر از اعضای کابینه و نمایندگان مجلس در جلسه شورای قیمت گذاری حضور داشتند و قیمت پس از رای گیری اعلام شده است، جای تعجب است که سخنگوی دولت این موضوع را مطرح می کند.

وزیر جهاد، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه از اعضای اقتصادی کابینه هستند که از مصوبه شورا اطلاع داشتند که باید به دولت نرخ را ابلاغ می کردند و حال مطرح کردن این موضوعات از سوی سخنگوی دولت نکات انحرافی است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.