خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۹۶۳

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری خواهد شد

۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری خواهد شد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال بیش از ۱۱ میلیون تن گندم برای امسال خریداری خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا مهاجر معاون امور زراغت وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در حاشیه بازدید از مزرعه گندم با اشاره به اینکه گندم جزو غذای اصلی بیشتر کشورهای دنیا است، گفت: با توجه به خشکسالی ها در سال گذشته 10 و نیم میلیون تن خرید گندم داشتیم و این میزان در سال‌جاری از مرز 11 میلیون تن می گذرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بیش از 98 درصد از نیاز کشور در بخش غلات را در کشور تامین کرده ایم، افزود: بیش از صد سال سابقه تولید بذرهای اصلاح شده را محققان ما در کارنامه خود دارند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هرساله می توانیم تعداد زیادی رقم های بزرگ بذر را در کشور به کشاورزان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی کشور و اقلیم های مناسب در کشور باید بذر مختص همان شرایط از طرف محققات تولید شود.

وی با اشاره به اینکه زمان سال زراعی از اول مهر تا پایان شهریور سال بعد است، خاطرنشان کرد: امسال بارندگی های خوبی داشتیم و قسمتی از کمبودها جبران شده است.

مهاجر عنوان کرد: در برخی استانها  خسارت‌هایی بارندگی داشت بطور مثال در خوزستان برخی مزارع  10 تا 40 درصد خسارت وارد شده است، افزود: برخی  نیز 80 تا 90 درصد خسارت داشته ایم که  شرایط برای پرداخت خسارت را دولت در دستور کار قرار داده است.

معاون امور زراغت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای جبران خسارت مزارع داریم و آن هم بیمه کردن است، گفت: یکی‌از مشکلات کشور کوچک شدن اراضی بوده در حالی که 73 درصد  از اراضی زیر چهار هکتار بوده و در 10 سال آینده به زیر سه هکتار می رسد.

وی با توجه به اینکه بنابراین بهره‌وری در این مزارع سخت و  آبیاری نوین و مبارزه با آفات ‌و‌ بیماری‌ها ‌در چنین شرایطی مشکل خواهد شد، عنوان کرد: ‌راهکار مناسب برای این مشکلات تجمیع راضی خرد شده یا جلوگیری از خرد شدن این اراضی بوده است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.