کد مطلب: ۹۰۲۸۹۴

دستورالعمل فعالیت سایت‌ها و سامانه‌های گردشگری در نوروز ۱۴۰۳ ابلاغ شد

دستورالعمل فعالیت سایت‌ها و سامانه‌های گردشگری در نوروز ۱۴۰۳ ابلاغ شد

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نامه‌ای به سایت‌ها و سامانه‌های رزرو مراکز اقامتی، جدیدترین دستورالعمل‌های معاونت گردشگری در نوروز ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بخشی از این نامه آمده است: «هرگونه گران‌فروشی و فروش اقامت در سایت‌های رزرواسیون بالاتر از نرخ مصوب ابلاغ‌شده به تأسیسات گردشگری، تحت هر عنوان ممنوع است.»

براساس این دستورالعمل، مشتریان در استفاده از خدمات جانبی تأسیسات گردشگری و تعیین مدت اقامت خود باید حق انتخاب داشته باشند و سایت رزرواسیون مجاز نیست فروش اقامت را در قالب پکیج خدماتی به مشتریان تحمیل کرده و یا شرط حداقل مدت اقامت را در سامانه خود اعمال کند.

همچنین درصورت انصراف مسافر از سفر، سامانه فروش یا رزرواسیون باید در چهارچوب دستورالعمل ابطال رزرو و یا توافق‌نامه‌ای که قبل از واریز وجه به رؤیت و تأیید مسافر رسیده است، درخصوص مرجوع‌کردن هزینه دریافتی با کسر کسورات تعیین‌شده ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت اقدام کند.

معاونت گردشگری اعلام کرده است که نرخ اقامت کودکان تا ۲ سال در تمام مراکز اقامتی رایگان و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود. همچنین فروش تخت اضافه به قیمت مشابه سایر تخت‌ها ممنوع است. سایت فروش موظف است درخصوص تعریف تخت اضافه و تعیین نرخ آن مطابق با نرخ تعیین‌شده در نرخ‌نامه مصوب، اقدامات لازم را در سامانه‌های خود به‌عمل آورد.

 
منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.