کد مطلب: ۱۱۷۷۴۹

ادامه گلایه برای خرید کشتی از کره

ادامه گلایه برای خرید کشتی از کره

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با انتقاد از اقدام دولت در بی توجهی به تولید داخل و خرید ۱۰ کشتی از کره گفت: این اقدام به معنای بیکاری بیش از ۵ هزار نفر کارگر و خیانت به توانمندی های مدیریتی و کارگری کشور محسوب می شود . در برنامه پایش دیشب

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با انتقاد از اقدام دولت در بی توجهی به تولید داخل و خرید ۱۰ کشتی از کره گفت: این اقدام به معنای بیکاری بیش از ۵ هزار نفر کارگر و خیانت به توانمندی های مدیریتی و کارگری کشور محسوب می شود .
در برنامه پایش دیشب رضا محمدعلی بیگی،کارشناس سازمان کشتیرانی که به نمایندگی از این سازمان با این برنامه گفتگو می کرد در مورد علت سفارش به شرکت خارجی و عدم استفاده از توان داخلی گفت: سفارش های 12 سال پیش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران به کشتی سازان داخلی گواه حمایت کشتیرانی ها از این صنعت است ، سفارشاتی که البته تاکنون به سرانجام نرسیده است.
رضا بیگی گفت : ما قبلا سفارش هایی برای ساخت 2 فروند نفتکش به مبلغ هر کدام 30 میلیون دلار که سال شروع قرارداد 83 بوده با شرکت ایزویکو منعقد کردیم ، قرار بود 24 ماهه این دو فروند کشتی را تحویل دهند که تاکنون بعد از 12 سال این اتفاق نیفتاده است .
این کارشناس سازمان کشتیرانی افزود : به شرکت صنایع دریایی ایران سفارش ساخت سه فروند نفتکش به مبلغ هر کدام 40 میلیون دلار و در سال 84 منعقد کردیم که آن شرکت نیز بعد از 12 سال به تعهدان خود عمل نکرده است . در حالی که شرکت ملی نفت کش به این دو شرکت مبلغ 143 میلیون و 703 هزار دلار پرداخت کرده ولی کشتی ها تحویل داده نشده ، چگونه انتظار دارید وقتی قرار بود کشتی ها را 24 ماهه تحویل بدهند و اکنون 12 سال به طول کشیده با این بدقولی ها مجددا به شرکت ها سفارش ساخت بدهیم .
وی در ادامه گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکنون با شرکت های ایزوایکو، اروندان و صدرا قرارداد ساخت کشتی به امضاء رسانده است اما تنها دو فروند کشتی از کارخانه ایزوایکو تحویل گرفته است این در حالی است که بنگاه های تولید کننده کشتی توانایی در ساخت و طراحی ندارند.
مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در این باره اظهار کرد: این در حالی است که مجتمع کشتی سازی کشور در هرمزگان، با ظرفیت و توانمندی در بندرعباس وجود دارد ولی سفارش ساخت و تعمیر کشتی به خارجیان داده می شود، حمید رضا رضاییان این اقدام به معنای بیکاری بیش از 5 هزار نفر کارگر و خیانت به توانمندی های مدیریتی و کارگری کشور محسوب می شود .
به گزارش تسنیم، حمید رضا رضاییان گفت : حتی اگر ساخت کشتی در داخل به‌کندی انجام شود کشتیرانی‌ها و بهره‌برداران حوزه دریا باید به صنایع داخلی سفارش بدهند.
روز گدشته شرکت صنایع سنگین هیوندا از سفارش خرید 10 کشتی به ارزش 700 میلیون دلار برای ایران خبر داد . هیوندا در بیانیه‌ای گفته است که این سفارش ساخت شامل کشتی هایی با ظرفیت حمل 14500 کانتینر وتانکرهایی 49 هزارتنی خواهد بود. .قرار است که تحویل این کشتی‌ها در نیمه دوم سال 2018 میلادی انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.