داروی «اکسترامب»، محصولی حیاتی برای درمان سرطان مثانه، علیرغم ثبات قیمت و اثربخشی بالا، از چرخه حمایتی بیمههای پایه حذف شده است. این غفلت سیستماتیک، بار مالی سنگین و غیرقابل تحملی را بر دوش خانوادههای بیماران نهاده است.
رئیس هیئتمدیره کانون هموفیلی ایران با اشاره به مهمترین کمبودهای دارویی بیماران هموفیلی گفت: بیماران مبتلا به دلیل کمبود فاکتور ۱۳ که بیش از هشت ماه است، داروی آنها وارد کشور نشده، در معرض خطر خونریزی مغزی قرار دارند.
مدیر امور بیماریها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به افزایش بیماران تنفسی عفونی در سه ماه آینده هشدار داد و خواستار پیشگیری و کاهش مواجهه با عوامل بیماریزا شد.
یک جامعه شناس درباره مسائل پیش آمده درباره آزار جنسی در مراکز درمانی به خبرآنلاین گفت: «مطالعات در مورد آزار در مراکز درمانی بیشتر متمرکز بر آزار جنسی حرفهمندان سلامت (به خصوص زنان) توسط بیماران و مراجعان مراکز درمانی و همکاران است و کمتر بر روی آزار جنسی بیماران تحقیق شده است. موضوع آزار جنسی بیماران به تازگی و بعد از جنبش میتو در جهان مورد توجه قرار گرفته و پژوهشهایی درباره آن انجام شده است.»
بر اساس گفتههای مدیرعامل انجمن تالاسمی، یک بیمار مبتلا به تالاسمی علاوه بر هزینههای درمانی که تحت پوشش بیمه قرار دارد، ماهانه بیش از 15 میلیون تومان باید بابت خدمات جانبی که نیازمند آنهاست پرداخت کند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه اگرچه هزینه توسعه و نگهداری بانک اطلاعاتی HLA (بانک اهداکنندگان سلولهای بنیادی غیرخویشاوند) گران است اما با جان انسانها سروکار دارد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت بانک اطلاعاتی HLA، این بانک را جزو اولویتهای خود قرار دادهایم و آن را در برنامه هفتم توسعه گنجاندهایم.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا، گفت: شهروندان عزیز خصوصا بیماران تنفسی توصیه میشود از فردا تا ۱۹ آذرماه از تردد در فضای باز بپرهیزند.
اولین بار در اردیبهشت و خرداد 1403 بود که اخباری مبنی بر مسمومیت بیماران دیالیزی در مشهد، تهران و اصفهان منتشر شد. آخرین اخبار از مرگ 10 بیمار به دلیل استفاده از این دارو خبر میداد. اما حالا این آمار به 70 نفر رسیده است.
خیلی از افرادی که هر روز از کنار بیمارستان مفید واقع در خیابان شریعتی میگذرند با ماشینهایی مواجه میشوند که در مقابل بیمارستان پارک شده و گاه افرادی در ماشینها خوابیدهاند یا انباشتگی وسایل در صندلی عقب این ماشینها نشان از مسافر بودن صاحبان آن دارد. این افراد اما برای گشتوگذار به تهران نیامدهاند. اکثر آنها پدر و مادرهایی هستند که فرزندشان در بیمارستان بنا بر دلایل مختلف بستری است.
رئیس اورژانس فارس گفت: شلوغی بیمارستان های دولتی باعث میشود برخی بیماران تمایل به انتقال به بخش خصوصی داشته باشند که جابجایی با آمبولانس های خصوصی انجام میشود آن هم با رضایت شخصی فرد یا بیمار و منطقی نیست که فردی بدون اطلاع قبلی جابجا شود چراکه این کار غیر قانونی است و با افراد متخلف برخورد میشود.