بازار خودرو پس از بازگشایی فعالیتها با جهشی بیسابقه مواجه شد؛ خودروهای داخلی بین ۳۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و پژو ۲۰۷ تا مرز سه میلیارد تومان افزایش قیمت یافتند این در حالیست که وزارت صمت میگوید: شایعه کمبود ورق فولادی بیاساس است و این افزایشها جنبه سوداگری دارد.
تیراژ تولید خودرو به قدری کاهش یافته که میشود از واژه «تعطیل» استفاده کرد؛ خودروهای داخل پارکینگها نقص قطعه دارند و قابل عرضه نیستند، واسطهها هم که از حال و روز تولید کاملاً اطلاع دارند؛ قیمتها را بیشتر از نرخ تورم و حتی ارز گران کردهاند و هشدارها و خط و نشان نهادهای نظارتی هم تأثیری ندارد.
فنر قیمت خودرو در نهایت پس از ماهها فشار، اکنون رها شده و بازار در مسیر نوسانات هیجانی قرار گرفته است. اما دلایل و روند این بازار در ماههای آینده چگونه خواهد بود؟