کد مطلب: ۷۲۱۵۵۱

گفتگوی تجارت‌نیوز با نماینده نیشابور در مجلس:

هیچ وزیری در این مجلس استیضاح نخواهد شد! / برخی وزرا حتی مشکلات را متوجه نمی‌شوند

هیچ وزیری در این مجلس استیضاح نخواهد شد! / برخی وزرا حتی مشکلات را متوجه نمی‌شوند

نماینده نیشابور در مجلس پس از به نتیجه نرسیدن استیضاح وزیر صمت برای دومین بار، گفت: به نظر نمی‌رسد استیضاح هیچ وزیری در این مجلس به نتیجه برسد!

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده نیشابور در مجلس گفت: خیلی شفاف بگویم؛ به نظر نمی‌رسد که استیضاح هیچ وزیری در این مجلس به نتیجه برسد!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بحث استیضاح وزرای دولت گفت: از هر یک از وزرا بالغ بر ۳۰ الی ۴۰ سئوال در کمیسیون‌ها مطرح شده، مجلس از هر وزیری که فکرش را بکنید سئوال دارد. اما طرح پرسش از وزیر لزوما به معنای استیضاح وی نیست.

احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به تجارت‌نیوز گفت: درباره برخی وزرا صحبت‌هایی شنیده می‌شود که از جمله آنها وزیر راه و شهرسازی است. اما تا به اینجا بحث استیضاح آقای قاسمی مطرح نشده است. هرچند اگر قرار بر استیضاح اعضای کابینه باشد، وزرای دیگری هستند که عملکرد ضعیفی دارند و برای استیضاح بر وزیر راه و شهرسازی اولویت دارند.

این مجلس کسی را استیضاح نمی‌کند!

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بی‌نتیجه بودن استیضاح دوباره وزیر صمت دولت سیزدهم، عنوان کرد: اگر بخواهیم خیلی شفاف بگوییم؛ با توجه به الگویی که در استیضاح آقای فاطمی‌امین شاهد بودیم، به نظر نمی‌رسد استیضاح هیچ وزیری در این مجلس به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: اگر استیضاحی ثبت و حتی اعلام وصول شود نیز احتمالا نتیجه‌ای مشابه استیضاح اخیر خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: البته در استیضاح هم این تضمین وجود ندارد که نفر بعدی نسبت به وزیر فعلی کارآمدی بیشتر و بهتری داشته باشد. با توجه به شرایطی که به آن اشاره شد به نظر می‌رسد بهتر است مجلس از سایر ابزارهای نظارتی خود استفاده کند.

وی افزود: از جمله این ابزارها می‌توان به استفاده از تحقیق و تفحص، اعمال ماده ۲۳۴، استفاده از ظرفیت کمیسیون اصل ۹۰ و اشاره کرد. از این طریق هم می‌توان عملکرد وزرا و مدیران دولتی را تحت نظارت قرار داد و آنها را به کار و پیگیری بیشتر واداشت.

رستم قاسمی از وزارت راه و شهرسازی می‌رود؟

ارکانی درباره وزارت راه و شهرسازی به تجارت‌نیوز گفت: قصد دفاع از عملکرد آقای قاسمی در وزارت راه و شهرسازی را ندارم اما اگر قرار بر مقایسه باشد چندین و چند وزیر دیگر در کابینه هستند که عملکرد به مراتب ضعیف‌تری نسبت به ایشان دارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای مثال در زمینه مسکن ملی و پیگیری‌هایی که آقای قاسمی در حوزه انتخابیه ما داشتند باعث شد تا قفل‌هایی شکسته شود که در طول ۲۰ سال اخیر مانع بزرگی را ایجاد کرده بود. در بحث طرح تفصیلی هم بلاتکلیفی زیادی از قبل وجود داشت که دست وزارت راه و شهرسازی را بسته اما آقای قاسمی در حال رسیدگی به این امور هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: هرچند حتی اگر بحث استیضاح ایشان نیز مطرح شود با توجه به نکته‌ای که پیشتر اشاره شد می‌توان گفت که نتیجه‌ای نخواهد داشت.

ارکانی در پایان خاطرنشان کرد: ایشان با توجه به سابقه مدیریتی که دارند الفبای اداره یک وزارتخانه را می‌دانند. اما برخی وزرا هستند که مشکلات و مسائل را وقتی توضیح می‌دهیم اصلا متوجه هم نمی‌شوند. چه برسد به اینکه بخواهند برای حل آنها تلاش کنند!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.