فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۷۴۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیروزی مجدد رئیس‌جمهور السالوادور و احتمال رشد قیمت بیت کوین

پیروزی مجدد رئیس‌جمهور السالوادور و احتمال رشد قیمت بیت کوین

بازار توجه به ETFها را زیر نظر دارد که می‌تواند حرکات آتی قیمت بیت کوین را نشان دهد. پیروزی مجدد رئیس‌جمهور السالوادور نیز از احتمال رشد قیمت خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی انتخاب مجدد رئیس‌جمهور نایب بوکله در السالوادور و افزایش علاقه‌مندی موسسات به  ETFهای بیت‌کوین، روند قیمت این ارز دیجیتال نشان از حمایت داشته و به طور اندکی در بالای سطح 42 هزار و ۵۸۵ دلار قرار گرفته است. پیروزی بوکله ممکن است حمایت او را از تعیین بیت کوین به عنوان پول قانونی در السالوادور تثبیت کند. اگرچه تأثیر آن بر قیمت بیت‌کوین هنوز مشخص نیست.

در حوزه نهادهای فعال بازار، علاقه به ETFهای بیت کوین در حال افزایش است. ای‌شیرز بیت کوین تراست بلک‌راک و ETF بیت کوین وایز اورجین فیدلیتی، به طور قابل توجهی در بین ده ورودی برتر در ماه ژانویه قرار گرفتند و در مجموع ۴.۸ میلیارد دلار جذب کردند. این روند با جذب سرمایه بیشتر و افزایش فعالیت بازار، می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

راه‌اندازیETFهای اسپات بیت کوین نیز مقدار قابل توجهی از این رمز ارز را محبوس کرده‌اند. این  ETFها در حال حاضر بیش از 177 هزار بیت کوین را در اختیار دارند که ارزش تقریبی آن‌ها حدود ۷.۶ میلیارد دلار است. این کاهش عرضه، به همراه افزایش تقاضا، می‌تواند فشار صعودی بر قیمت بیت کوین وارد کند.

ezgif-3-a68a51bc1f

نمودار قیمت بیت کوین

از نظر تکنیکال، قیمت بیت کوین در حال حاضر کمی بالاتر از سطح محوری 42 هزار و 208 دلاری خود معامله می‌شود که نشان‌دهنده مقاومت خریداران در قلمرو صعودی است. سطوح مقاومت پیش‌رو بیت کوین در 42 هزار و 819 دلار، 43 هزار و 704 دلار و44 هزار و 727 دلار قرار دارند، در حالی که سطوح حمایت به ترتیب در 41 هزار و 444 دلار، 40 هزار و 532 دلار و 39 هزار و 541 دلار هستند.

شاخص RSI در وضعیت خنثی است و MACD  نیز به پتانسیل حرکت نزولی بیت کوین اشاره دارد. با این حال، هم‌ترازی EMA ۵۰ با سطح مقاومت فعلی بیت کوین اهمیت آن را برجسته می‌کند. یک حرکت قاطع بالاتر از سطح مقاومت فعلی می‌تواند احتمال افزایش قیمت را تشدید کند.

در مجموع، چشم‌انداز قیمت بیت کوین به شکل محتاطانه‌ای مثبت و صعودی است. اگر قیمت بیت کوین بتواند بالاتر از 42 هزار و 208  دلار نگه داشته شود. پتانسیل این ارز دیجیتال برای کسب سود بیشتر افزایش می‌یابد. معاله‌گران در روزهای آینده احتمالاً شاهد واکنش بیت کوین به تحولات سیاسی السالوادور و پذیرش ادامه‌دار ETFهای آن توسط سرمایه‌گذاران نهادی خواهند بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.