کد مطلب: ۹۲۷۲۷۹

کرمانشاه در فهرست ۵ استان صدرنشین برای خرید تضمینی گندم

کرمانشاه در فهرست 5 استان صدرنشین برای خرید تضمینی گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه جزو 5 استان برتر خرید تضمینی گندم است.

به گزارش تجارت نیوز،

علی ملکشاهی اظهار کرد: تا روز یکشنبه چهاردهم مردادماه، استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، کردستان و کرمانشاه پنج استان برتر کشور هستند که بیشترین خرید تضمینی گندم را داشته‌اند.

وی افزود: بعد از پنج استان مذکور، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هر یک با خرید بیش از نیم میلیون و استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی هر یک با خرید ۳۰۰ هزار تا نیم میلیون تن گندم، در رتبه‌های ششم تا چهاردهم قرار گرفته‌اند و استان‌های کرمان و قزوین، هر یک با خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار و استان‌های اصفهان، خراسان ‌شمالی، تهران و مازندران، هر یک با خرید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تُن گندم در رده‌های پانزدهم تا بیستم قرار دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از خرید تضمینی بیش از ۷۵۵ هزار تُن گندم در سطح استان کرمانشاه خبر داد و افزود: از این مقدار ۱۰۹ هزار تن گندم دروم و ۶۴۱ هزار تن نیز گندم معمولی با نرخ مصوب دولتی خریداری شده است .

ملکشاهی قیمت نرخ تضمینی اعلامی دولت را برای گندم معمولی ۱۷ و ۵۰۰ تومان و برای گندم دروم ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: گندم دروم اغلب در صنایع تولید ماکارونی استفاده دارد و توسط کارخانه‌های تولید ماکارونی از استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه 14 درصد از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است، در خصوص پرداخت مابقی مطالبات کشاورزان نیز، افزود: با توجه به اینکه پرداخت مطالبات به‌صورت کشوری و متمرکز صورت می‌پذیرد، تمامی مسئولین استانی در تلاش هستند تا دولت طبق وعده‌های قبلی خود هرچه زودتر مطالبات این قشر زحمتکش را پرداخت نماید کند.

ملکشاهی در پایان، خاطرنشان کرد: کار خرید تضمینی گندم در بسیاری از نواحی استان به پایان رسیده اما با توجه به ادامه برداشت گندم از نواحی سردسیر استان از جمله شهرستان سنقرو کلیایی و بخش‌هایی از شهرستان‌های صحنه و کنگاور و کرمانشاه، کار مراکز خرید تضمینی دولتی و خصوصی و مباشرین تعاون روستایی در این نواحی تا پایان کامل برداشت گندم ادامه خواهد داشت.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.