کد مطلب: ۸۶۴۴۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یارانه نقدی امشب واریز می‌شود/ مبلغ یارانه چقدر است؟

یارانه نقدی امشب واریز می‌شود/ مبلغ یارانه چقدر است؟

یکصدوپنجاه‌و‌یکمین مرحله از یارانه نقدی به مبلغ 300 و 400 هزار تومان در ساعت 24 روز دوشنبه 1402 (امشب) به حساب سرپرستان واریز می‌شود و قابل برداشت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید یارانه نقدی امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. البته تعدای از رسانه‌ها از پرداخت آن از لحظاتی قبل خبر دادند.

بر اساس اعلام این سازمان، یکصدوپنجاه‌و‌یکمین مرحله از یارانه نقدی به مبلغ 300 و 400 هزار تومان در ساعت 24 روز دوشنبه 1402 به حساب سرپرستان واریز می‌‌شود و قابل برداشت خواهد بود.

گفتنی است، یارانه نقدی شهریور ماه به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور خواهد بود.
پیشتر، صولت مرتضوی- وزیر کار دولت سیزدهم اعلام کرده بود که با هدف حمایت از خانوارهای کم‌درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، به میزان 20 درصد بالا می‌رود.

آنگونه که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است، اگر اقساط تسهیلات یک میلیونی وام کرونا به پایان رسیده باشد، مبلغ یارانه 300 هزار تومان و برای دهک‌های اول تا سوم به میزان 400 هزار تومان خواهد بود. بنابراین، می‌توان از این خبر اینگونه برداشت کرد که مبلغ یارانه نقدی بدون کسری واریز خواهد شد.

دولت به دنبال یارانه تشویقی در قالب کالابرگ

صولت مرتضوی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- اخیرا از یارانه تشویقی برای سرپرستان خانوار خبر داده بود. ظاهرا این طرح تشویقی در قالب کالابرگ است و استفاده از آن اختیاری. مرتضوی در این باره گفته بود: «الان این طرح ترمیم شده است و طرح جدیدی ارائه شده و به تصویب و تایید رسیده است و ابلاغ کردند تا اینکه بتوانیم اقبال عمومی را نسبت به طرح کالابرگ الکترونیکی داشته باشیم.»

در حالی دولت در تلاش برای افزایش تمایل مردم به استفاده از کالابرگ با طرح‌های تشویقی است که اکثریت نظرسنجی‌ها حکایت از علاقه عموم مردم به استفاده از یارانه نقدی به جای کالابرگ دارند. در واکنش به این اقدام دولت، برخی کارشناسان می‌گویند که دولت با کسری بودجه مواجه و بنابراین این راه را در پیش گرفته است. هرچند که دولت منکر این قضیه است و تنها هدف خود را کمک به اقشار کم‌درآمد و توانمندسازی آنها عنوان می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    سلام عرض ادب خدمت کارکنان محترم تجارت نیوز خداقوت خسته نباشید .از این رسانه عزیز خواهشمندم صدای ما مردم رو به گوش دولتمردان برسونه اخه با ۳۰۰یا ۴۰۰هزارتومن دیگه چی میشه خرید من یک نفره هستم برام ۳۰۰هزار واریز میکنن پول نیم کیلو گوشته از تجارت نیوز عاجزانه میخوام برامون پیگیری کنه که یارانه ها رو دویا سه برابر کنن اللخصوص برا خانوارهای یک نفره.باز خانوارهای ۵نفره میتونن پولشون رو بزارن روهم یه روز گوشت بخرن اما من که تنهام چطور هم گوشت بخرم هم گوجه هم نوشابه و ذغال و هم نون.

  • ناشناس

    سلام کالابرگ عملادزدی حساب میشه من خرید کردم هیچ تخفیفی که نداره بماند نرخ اجناسی که کالابرگ بهش تعلق میگیره گران‌تر حساب میشه

    • ناشناس

      خدایش راستش بگم من بچه دهاتمد۴نفرم به همت ریسی دوسال مشکل گوشت ندارم نمیتونم بخرم ازبرنامه غذایی پاک شد خدایش رید دوسال ۶۰میلوون نفرگوشت بخدشان نخردن

  • ناشناس

    سلام من خانواده 5نفره هستم مریضی صبعلاج دارم خونه افتادم دومیلیوان کرایه خونه میدهم دولت هی 120هزارتومان اضافه کرده که همهش خریدکنیم من کرایه خونه روهمین یارانه است کمک میکنیدمردم خودشان به درخودشان بخوره پس اضافه نشده ملت سرکاریم

  • ناشناس

    سلام یارانه معیشتی امشب من واریز نشد

  • ناشناس

    باعرض سلام خدمت تجارت نیوزاولابااین همه گرانی مبلغ دریافتی یارانه برای سرپرست خانوارها هیچ کمکی محسوب نمی‌شود!فقط به مسولین محترم،،وزحمتکش،می‌گویم این حق مردم نیست که باگرفتن این مبلغ ناجیزیارانه تحقیرهای کنید!!باتشکر)))

  • ناشناس

    چرا مسعولین کاری نمی کنمد نردم از این حالت نیاز مندی بیرون بیایند ودرامد ماهانه دست خودشان یاشد وبستگی به تلاش خودشان باشد چرا کارشناسان،تفکر نمیکنند که نردم همشه دستشان داخل جیب خودشام یاشد چشمشان دنبال دست دولت نباشد کی کمکشان میکند پی این همه کارشناس دولت چکارمیکنند فقط برای اینکه یک کار دولتی داشته باشند وماهانه یک حقوق دریافت کنند،ودیگرا چه میخورند گرسنه اند ویا مردند فرقی به حال انها نمیکند فقز انها حقوقشان را بگیرند بقیه را کاری ندارند برای همین خاطر میباشد که هرچه درامد بیشتری میگیرند باز چشمشان سیر نمیشود وهنوز گرسنه اند گسانی گه وظیفه کاری خودشان رهدرست عمل نکنخد خداوند نیز اینطوری برکت درامدشان را میگیردگار حرام درامد حرام ام دارد حاصلش ندیدن برکت درامد میشود وبعلاوه حقنهس،که در اخر توانای پرداخت ان را نخواهد داشت چون هرچه در اورده خوانواده اش مصرف کرده است حالا شده در امد دیگری ولی به کام دیگری ودر اخر پرداخت حق وناس مانده به گردن دراورده حالا اونوقت کیه که طی کنه مصیری که داخل باغالیاست اونوقت میفهمقد چه جوابی باید به انکر مونگر یدید نمیدانید چه بگوئید دروغ نیست حق وناس باید تا ریا اخرش پرداخت کنید ودست رسی به هیچ چیزی ندارد

  • ناشناس

    مگر مردم این مملکت ندارند ویا کشورشان ندار است که چشمشان باید به یارانه نگهدارند که دولت کی علام میکند کی بگیرید ویا چه مبلغی بگیرید وای بحال کسانی گه حق این ملت را به حق خرج نمیکند وبه جای خودش مصرف نمیکند که اگر هر گدام در جای درستش مصرف شود نیازی به یارانه ندارند کشورشان در امد ملی کمی ندارد مردم ایران ثروتمند ترین مردم دتیا هستند .

  • ناشناس

    هیچی نگویی سنگینتری چون چهل و اندی هست هر چه گفتیم نشد

    • سردار

      درسته والا برگ بخوره تو سر خودم و کسانی ک پول مردم فقیر رو می دزدن و می ریزن تو گلو بچه ها خودشون تا دکتر و مهندس بشه بترسید از خدا ب علی قسم اون دنیا باید جواب بدید بترسید از عذاب الله مرگ ب شما

  • ناشناس

    ما کالابرگ نمیخواهبم ما پول نقد میخوایم

  • مجید

    اگرخبردرست.باشدخوبه.

  • مجید

    یارانه.یاسوبسیدنقدی.برای.عیدی.نوروز.وماه.مبارک.رمضان.بهتره.نقدی.باشدممنون.مرسی.

  • مجید

    اگرسوبسیدنقدی.400هزارتومانی.وعیدی.وسوسیدماه.رمضان.ننقدی.باشدخوب.است.کمی.مشکلات.مردم.حل.میشودممنون.ومرسی.ازتوجوتان.

  • سردار اریا

    خب چرا گفتید امشب واریز میشه کو کجاست ک.واریز شده شما هم خبرهاتون همه دروغ والا مردم مگه مسخره شما هستن!?

  • علی

    از طرفی اظهار می‌دارید که نفری ۱ملون خورده‌ای واز طرفی دیگر میگید نفری ۳۰۰ تومان با ۲۰۰ تومان چیکار کنیم خدا شره شما ظالما را از سره مظلومین کوتاه کند