کد مطلب: ۹۰۷۷۰۷

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

در حوزه ایمنی و بهداشت کار نقش قانونگذاری و نظارت بسیار ضعیف است

در حوزه ایمنی و بهداشت کار نقش قانونگذاری و نظارت بسیار ضعیف است

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: نقش رگولاتوری و سیاستگذاری در حوزه ایمنی و بهداشت کار بسیار ضعیف است، تولید مناسب قوانین، دستورالعمل و نظارت بر اجرا در این حوزه نداشتیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (28 آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

سمیه گلپور (رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران) در ادامه این نشست با تبریک هفته کارگر اظهار کرد: شعار امسال سازمان جهانی کار یک شعار بنیادین و قوی برای سال جاری است. ما ناشی از رشد حوادث ناشی از کاری هستیم که جان کارگران را تهدید می‌کند.

وی افزود: نقش رگولاتوری و سیاستگذاری در این فضا بسیار ضعیف است و ما تولید مناسب قوانین و دستورالعمل اجرایی و نظارت بر حسن اجرا در این حوزه را به خوبی نداشتیم.

این فعال کارگری تصریح کرد: متاسفانه به صورت خاص برای نمونه در حوزه ساختمان سازی بسیاری از اصول بهداشت حرفه‌ای و ایمنی شغلی رعایت نمی‌شود.

گلپور تاکید کرد: با تاسف زیاد باید بگوییم به دلیل ضعف صنعت بیمه و مشکل مبنایی آن در رابطه با بیمه گذار و بیمه شده، در زمینه حوادث و عوارض بهداشتی دچار مشکل هستیم.

وی پیشنهاد داد: به عنوان نماینده کارگری پیشنهاد می‌کنم در یک فضای سه جانبه بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت، یک مجموعه تصمیم جدی برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بدون توجه به مسئله سود و با محوریت جان نیروی انسانی بگیریم. ما با وجود پیری جمعیت و کاهش نرخ رشد از نیروی کار موجود مانند طلا باید به جان و سلامت نیروی کار موجود نگاه کنیم و اگر تخصصی وارد نشویم، جمعیت نیروی کار ما کم خواهد شد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان تصریح کرد: حتی خود شرکت‌های بیمه‌ای ما به دلیل کثرت حوادث کار ما به دلیل هزینه‌هایش تمایلی به ورود به این حوزه ندارند و تعداد حوادث ما رو به فزونی می‌رود و ما در سطح ملی و جهانی باید در این حوزه حفاظت از جان نیروی انسانی حرفی برای گفتن در مجامع داشته باشیم.

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.