کد مطلب: ۸۹۴۶۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۱۸ دی ۱۴۰۲ / بازار سهام در خواب زمستانی فرو رفت

شاخص‌های کل و هم‌وزن کاهشی شدند/ حجم و ارزش معاملات خرد ثابت ماند / میزان خروج پول حقیقی به ۵۴ میلیارد تومان کاهش یافت

پایان بورس امروز 18 دی 1402 / بازار سهام در خواب زمستانی فرو رفت

ماراتن کم‌جان امروز بورس به پایان رسید و شاخص‌های بازار سهام حتی توان عبور از خط استارت را نیز نداشتند. به طوری که هر دو نماگر اصلی بورس در پایان معاملات امروز ارتفاع خود را کاهش دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات امروز بورس به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با 800 واحدی که معادل 0.04 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 153 هزار واحدی ایستاد.

همچنین معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه نیز با بزرگان همسو بوده است؛ به طوری که میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز، 419 واحد که معادل 0.06 درصد این شاخص است، کاهش ارتفاع داد و به سطح 759 هزار و 603 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هفت میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 716 میلیارد تومان نشان می‌دهد که ثبات نسبی در مقایسه با روز گذشته را نشان می‌دهد.

18 دی

ورود و خروج پول حقیقی

شاخص ورود و خروج پول حقیقی در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 54 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، خروج 172 میلیارد تومانی پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز، سه سهم کرومیت، ثنوسا و دی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شگستر و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

غپآذر با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، نطرین نیز با افت  6.98 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های نخریس، دی و کرومیت تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کرومیت، ثغرب و تکمبا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ثپردیس، نطرین و کماسه خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های شصفها، وحافظ و ثزاگرس رقم خورد. همچنین سآبیک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد لکما بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.