فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۰۸۲

منبع نامعلوم شارژ بسته ۵۰ همتی برای بورس تهران + فیلم

منبع نامعلوم شارژ بسته 50 همتی برای بورس تهران + فیلم

شاخص کل بورس تهران ذره ذره به کف کانال 2 میلیون واحدی نزدیک می‌شود، اما هنوز محدودیت‌های ایجاد شده و قفل شدن معاملات، اجازه از دست دادن این کف را نداده است.

به گزارش تجارت نیوز،

در پی افزایش هیجانات منفی در بازار، قادر معصومی، خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس امروز درخواست اصلی سازمان را واریز وجه یا تعریف خط اعتباری حداقل ۵۰ همتی برای بازار سرمایه عنوان کرد و خواستار همکاری کلیه مسئولان، نهادها و سازمان‌های درگیر در این تصمیم‌گیری  شده است. 

پیگیری‌ها از سازمان بورس نشان می‌دهد که پیشنهاد تزریق منابع در قالب اعتبار به کارگزاران، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای مالی است. برخی ابراز نگرانی می‌کنند که خط اعتباری اگر از محل بانک مرکزی باشد، ممکن است موجب افزایش پایه پولی شود، اما طراحان طرح می‌گویند در روش پیش‌بینی شده احتمال افزایش پایه پولی و نقدینگی بسیار پایین است. به گفته آنها، منابع می‌تواند از هر منبعی که دولت صلاح می‌داند تامین شود.

اما ترکش قطعی‌های برق به صنایع تمامی ندارد. علی اصغر مشهدی‌زاده، معاون مالی شرکت فولاد خوزستان به سنا از کاهش ۸۵ هزار تنی تولید شمش، در سه ماه نخست امسال، به دلیل کمبود برق خبر داد و گفت: مبلغ فروش از دست رفته فولاد خوزستان در بهار امسال، تحت تاثیر این عامل، حدودا ۱۹۰۰ میلیارد تومان بود.

در این برنامه با ویدا مهاجر، کارشناس بازار سرمایه درباره بازار امروز گفتگو کردیم.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.