کد مطلب: ۸۹۳۰۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طرح کروکی آنلاین کلید خورد/ پروژه جدید بیمه مرکزی چه مزایایی دارد؟

طرح کروکی آنلاین کلید خورد/ پروژه جدید بیمه مرکزی چه مزایایی دارد؟

با اعلام رئیس کل بیمه مرکزی، طرح کروکی آنلاین از امروز آغاز‌ به‌کار خواهد کرد. طرحی که مزایایی از جمله حذف کاغذ از کروکی‌ها، ایجاد یکپارچگی در اطلاعات، فراهم کردن شرایط استفاده از هوش مصنوعی در بررسی حوادث و در اختیار گذاشتن اطلاعات خودروها برای خرید و فروش آنها را در پی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدت‌هاست که بحث اجرای طرح کروکی آنلاین در تصادفات مطرح می‌شود اما آغاز به کار این پروژه تا امروز به تاخیر افتاده بود. تا اینکه شب گذشته، علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ایران، با اعلام کلید خوردن طرح کروکی آنلاین، توضیح داد که سرور‌ها و اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری آن از سمت بیمه مرکزی و پلیس راهور به شکل مشترک انجام شده  و حالا کارشناسان تصادفات راهور که به تبلت مجهز شده‌اند، کروکی تصادفات را به‌صورت آنلاین می‌کشند و به بیمه مرکزی ارسال می‌کنند. پس از آن، یک نسخه از این کروکی به شماره تلفن راننده متخلف ارسال می‌شود و یک نسخه هم از سوی بیمه مرکزی به دست شرکت‌های بیمه می‌رسد.

این در حالیست که طرح کروکی آنلاین پیش‌تر در استان قم به صورت آزمایشی اجرا شده بود و قرار بود در روز 13 آذر ماه و مصادف با روز بیمه کار خود را به طور رسمی آغاز کند. با این حال، طبق گفته‌های رئیس کل بیمه مرکزی، به دلیل اینکه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، نتوانست در مراسم افتتاح این طرح حاضر شود، اجرای آن تا امروز به تاخیر خورد.

سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی بیمه مرکزی

طبق اظهارات استاد هاشمی، بیمه مرکزی ایران ۲۰۰ میلیارد تومان در طرح کروکی آنلاین سرمایه‌گذاری کرده و هشت هزار تبلت برای کارشناسان خریداری شده است. از این میزان، چهار هزار و 800 تبلت نیز از گمرک ترخیص و در اختیار پلیس قرار گرفته است.

همچنین مجید مشعلچی، قائم‌مقام بیمه مرکزی، پیش‌تر در گفتکو با ایسنا گفته بود که بیمه مرکزی، این امکانات سخت‌افزاری را در اختیار فراجا قرار داده است و آنها هم تست‌های مربوط به ایمن‌سازی این دستگاه‌ها را انجام داده و آموزش‌های لازم نیز در پلیس راهور به ماموران مربوط در بحث کروکی داده شده است.

مزایای طرح کروکی آنلاین چیست؟

تا پیش از اجرای طرح کروکی آنلاین، فرآیند‌هایی مثل پرونده قضایی و حکم صادره برای دیه، بستری شدن فرد در اورژانس و بیمارستان‌ها، و موارد مربوط به فوتی و نقص عضو به صورت جزیره‌ای انجام می‌شد و تبادل اطلاعات بین دستگاه‌را با مشکل مواجه می‌کرد. اما با اجرای این طرح، کروکی آنلاین به عنوان نقطه شروع بررسی تصادفات عمل می‌کند و با تخصیص یک کد به هر حادثه، از آن در همه فرآیندهای بیمه‌ای استفاده می‌کند.

از سوی دیگر، با اجرای این طرح، نه تنها کاغذ از فرآیند کروکی حذف می‌شود، بلکه با ترسیم یک کروکی استاندارد، شرکت‌های بیمه می‌توانند از هوش مصنوعی به منظور تخمین هزینه‌ها، خسارت وارده و همچنین افت قیمت خودرو پس از سانحه و دیگر موارد مرتبط با تصادف‌ها استفاده کنند.

همچنین طبق اظهارات قائم مقام بانک مرکزی، داده‌های حاصل از کزوکی آنلاین، در اختیار اپلیکیشن‌های خرید و فروش خودرو  قرار می‌گیرد تا مردم بتوانند در زمان معامله خودرو، از سایقه تصادفات و آسیب‌های وارد شده به خودرو مطلع شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.