فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۰۳۰

«تجارت‌نیوز» از صنعت بیمه گزارش می‌دهد:

عملکرد صنعت بیمه در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۳/ جهش ۲۲۷ درصدی حق بیمه‌های تولیدی در طول یک ماه!

عملکرد صنعت بیمه در 2 ماهه نخست سال ۱۴۰۳/ جهش 227 درصدی حق بیمه‌های تولیدی در طول یک ماه!

بررسی عملکرد صنعت بیمه تا پایان اردیبهشت‌ماه، از رشد 48 درصدی حق بیمه‌های تولیدی 62 درصدی خسارت‌های پرداختی نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت بیمه مرکزی ایران طی گزارش ماهانه خود در مورد عملکرد صنعت بیمه، آمار و ارقام جدیدی منتشر کرد که به بررسی عملکرد این بخش در دوماهه نخست سال ۱۴۰۳ می‌پردازد. داده‌‌های این گزارش نیز بر اساس خوداظهاری شرکت‌های بیمه گرد‌آوری شده است.

طبق آمارهای ارائه‌شده از سوی شرکت بیمه مرکزی ایران، مبلغ حق بیمه تولیدی در دوماهه اول ۱۴۰۳ به میزان ۴۷.۷ درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل افزایش پیدا کرد. همچنین رقم خسارت‌های پرداختی شرکت‌های بیمه نیز در این مدت با رشد 61.6 درصدی همراه شد.

insuurance

آمار صدور بیمه‌نامه‌ها در دو ماه ابتدایی سال

بنا بر داده‌های شرکت بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه در دو ماه نخست سال جاری ۱۰ میلیون و ۹۰۰ میلیون بیمه‌نامه صادر کردند که این مقدار ۱۰.۳ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ بود.

رشد تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در رشته‌های بیمه بدنه اتومبیل، حوادث و درمان، معادل به‌ترتیب 14.6 درصد، 23 درصد و 253 درصد و همچنین سهم 14.1 درصدی این سه رشته از کل بیمه‌نامه‌ها، عامل اصلی رشد آمار کلی صدور بیمه‌نامه‌ها در اردیبهشت‌ماه بود.

به‌علاوه، مبلغ حق بیمه‌های تولیدی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با فروردین همین سال، جهشی ۲۲۷ درصد پیدا کرد.

شایان ذکر است در ماه‌های ابتدایی سال، میزان رشد حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی معمولاً در سطح بالایی قرار دارد و با گذشت چند ماه این مقدار به سطح عادی می‌رسد.

شرکت‌های بیمه چقدر خسارت پرداخت کردند؟

در سوی دیگر، بررسی‌ها حاکی از آن است که تا پایان اردیبهشت‌ماه، 27 هزار و 300 میلیارد تومان در قالب 12.7 میلیون فقره خسارت به بیمه‌گزاران پرداخت شد که این میزان در مقایسه از نظر تعداد و مبلغ، به‌ترتیب، 16.9 درصد و 61.6 درصد بیش از دوره دوماهه سال 1401 بود.

افزایش خسارات پرداخت‌شده از سوی شرکت‌های بیمه بیشتر در رشته‌های درمان، شخص ثالث و بدنه اتومبیل بودند که در مجموع ۸۰.۱ درصد از خسارات پرداخت‌شده را به خود اختصاص داده‌اند. میزان خسارت‌های پرداختی به این سه رشته، به‌ترتیب به میزان ۶۶.۷ درصد، ۶۳.۲ درصد و ۶۵.۶ درصد رشد کرده‌ است.

‌نسبت خسارت صنعت بیمه به ۴۳.۸ درصد رسید

یکی از شاخص‌های حائز اهمیت در بررسی عملکرد صنعت بیمه، نسبت خسارت است. این نسبت نشان‌ می‌دهد چه مقدار از حق بیمه‌های دریافتی، در قالب خسارت به افراد بیمه‌شده پرداخت شده‌اند یا خواهند شد.

بر اساس آمارهای اعلام‌شده از نسب خسارت در صنعت بیمه در دوماهه نخست سال ۱۴۰۳ عدد ۴۳.۸ درصد را به ثبت رسانده است. این شاخص نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳.۸ واحد افزایش داشته است.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه در «تجارت نیوز» را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.