خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۲۶۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

عملکرد صنعت بیمه در فروردین ۱۴۰۳/ شرکت‌های بیمه چقدر خسارت پرداخت کردند؟

عملکرد صنعت بیمه در فروردین 1403/ شرکت‌های بیمه چقدر خسارت پرداخت کردند؟

طبق آمار بیمه مرکزی، در فرودین‌ماه امسال 4.4 میلیون بیمه‌نامه جدید صادر شده و 4.5 میلیون فقره خسارت در صنعت بیمه پرداخت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت بیمه مرکزی ایران در ادامه روند ماهانه خود مبنی بر انتشار آمار و ارقام مهم صنعت بیمه کشور، در جدیدترین گزارش خود، به بررسی عملکرد این بخش در نخستین ماه سال 1403 پرداخت. داده‌های این گزارش نیز با گردآوری داده‌های خوداظهاری شرکت‌های بیمه در سامانه سنهاب تهیه شده است.

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده توسط شرکت بیمه مرکزی، مبلغ حق بیمه‌های تولیدی در فروردین‌ماه سال 1403در مقایسه با دوره مشابه سال 1402 با رشد 36.8 درصدی مواجه شده است. شرکت‌های بیمه نیز در این مدت 36.7 درصد بیشتر از فروردین سال گذشته خسارت پرداخت کرده‌اند.

بیمه فروردین

صدور 4.4 میلیون حق بیمه جدید در فروردین ماه

داده‌های بیمه مرکزی ایران نشان می‌دهند که شرکت‌های بیمه در اولین ماه سال جاری چهار میلیون و 400 هزار بیمه‌نامه فروخته‌اند که این میزان 3.2 درصد بیشتر از سال قبل بوده است. حق بیمه‌های تولیدی حاصل از فروش این بیمه‌نامه‌ها نیز با رشد 36.8 درصدی نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته، به بیش از 19 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به علاوه، چهار رشته بیمه درمان، شخص ثالث، بدنه اتومبیل و حوادث راننده به ترتیب با 32.4 درصد، 28 درصد، 7.2 درصد و 4.4 درصد از بازار بیمه و رشد به ترتیب 53.9 درصد، 37.5 درصد، 39.8 درصد و 37.6 درصدی، عوامل اصلی رشد آمار حق بیمه‌های تولیدی در فروردین ماه امسال بودند.

بیمه آتش‌سوزی و بدنه اتومبیل؛ عامل رشد خسارت‌های پرداختی

با استناد به آمارهای بیمه مرکزی، در فرودین‌ماه سال 1403 بیشتر از 4.5 میلیون فقره خسارت از سوی شرکت‌های بیمه پرداخت شده که این رقم 2.1 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است. به این ترتیب، مجموع مبلغ خسارت‌های دریافت شده توسط بیمه‌گزاران طی این مدت 8 هزار و 900 میلیارد تومان بوده است.

همچنین بخش عمده رشد 36.7 درصدی خسارت‌های پرداختی، حاصل از عملکرد رشته‌های آتش‌سوزی و بدنه اتومبیل بوده که با سهم 7.3 درصد و 11 درصدی از کل خسارت‌ها، حدود 686 درصد و 44 درصد رشد کرده‌اند.

نسبت خسارت صنعت بیمه به 46.8 درصد رسید

یکی از نسبت‌های مهمی که در گزارش بیمه مرکزی به آن پرداخته شده، نسبت خسارت است. نسبتی که نشان می‌دهد که چه میزان از حق بیمه‌‌‌های دریافتی شرکت‌های بیمه، در قالب خسارت به بیمه‌‌‌گذاران برگشت داده‌‌‌ شده یا خواهد شد.

بر این اساس، نسبت خسارت صنعت بیمه در پایان فروردین ماه رقم 46.8 درصد را ثبت کرده که در مقایسه با فروردین سال گذشته 0.1 واحد درصد افزایش داشته است. این درحالیست که نسبت خسارت در پایان سال 1401 برابر با 58.4 درصد ثبت شده بود.

برای مطالعه بیشتر، صفحه بانک و بیمه در تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.