فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۰۹۶۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / تب عرضه بالا گرفت!

پایان بورس امروز 23 اردیبهشت 1402 / تب عرضه بالا گرفت!

پس از روزهای سرخ بازار سهام در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران به شروع هفته معاملاتی جدید امید داشتند و زمزمه‌‌های کاهش تب اصلاح بازار شنیده می‌شد. اما شاخص کل امروز هم نشان داد، اصلاح بازار سهام عمیق‌ است و بیشتر از 60 هزار واحد دیگر کاهش ارتفاع داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس در اولین روز از هفته چهارم اردیبهشت‌ماه، در حالی رقم خورد که شاخص کل گامی بلند در جهت اصلاح سنگین خود برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با نزول شدید 63 هزار و 666 واحدی که معادل 2.8 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و به ارتفاع دو میلیون و 214 هزار واحدی برگشت.

اما نزول شاخص هم‌وزن مانند روزهای گذشته شدیدتر از شاخص کل بود و حدود 30 هزار واحد دیگر افت کرد. در پایان معاملات امروز، این نماگر با کاهش 3.9 درصدی در ارتفاع 734 هزار و 852 واحدی به کار خود خاتمه داد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 20 میلیارد و 620 میلیون و ارزش معاملات را 11 هزار و 929 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس امروز

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از تداوم خروج سنگین سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج سه هزار و 459 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

نکته مهم خروج پول حقیقی‌های امروز، خرید سهام این افراد توسط حقوقی‌های بازار است. با وجود اینکه ترس از ریزش بیشتر همچنان در معاملات حس می‌شود، اما می‌توان گفت با حمایت حقوقی‌ها از بازار سهام، این اصلاح تا حدودی قابل مهار است.

سایه ترس بر سر بازار

بررسی صف‌های خرید و فروش بورس امروز نشان می‌دهد، همچنان کفه ترازوی صف فروش سنگین‌تر است. چرا که حدود سه هزار و 643 میلیارد تومان در سمت فروش معاملات به صف نشسته‌اند. همچنین حدود 87 درصد از معاملات امروز نیز طرف منفی نوسان بسته شد.

گفتنی است در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم خساپا، خاور و شستا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، خساپا و خودرو بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند که تمامی نمادهای ذکر شده در روز جاری با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

تمامی این‌ها نشان می‌دهد، معاملات بازار سرمایه همچنان در ترس به سر می‌برد و همین امر سبب شده است فاز اصلاح ادامه یابد. اما نکته مهم ماجرا این است که همان‌طور که برای جلوگیری از رشد شارپ شاخص دستور اصلاح صادر شد، آیا برای جلوگیری از ادامه نزول شاخص هم خریدهای دستوری صورت می‌گیرد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.