کد مطلب: ۸۹۲۸۷۴

احتمال افزایش ۳ برابری تعداد صندوق‌های املاک و مستغلات تا پایان سال

احتمال افزایش 3 برابری تعداد صندوق‌های املاک و مستغلات تا پایان سال

به گفته رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، اکنون دو صندوق املاک و مستغلات مجوز فعالیت دارند و این اداره تلاش می‌کند که تا انتهای سال تعداد آنها را افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیاوش پرویزی‌نژاد در این مورد گفت: روز دوشنبه پذیره‌نویسی بزرگترین صندوق املاک و مستغلات انجام می‌شود. همچنین درخواست‌هایی از بانک‌ها و بخش‌های دیگر وجود دارد که سازمان بورس در حال بررسی است.

این مقام مسئول بیان کرد: تلاش می‌کنیم به صندوق‌هایی که واقعا پروژه و موضوع فعالیت آن‌ها توجیح‌پذیر باشد و منافع سهامداران را رعایت کنند، مجوز بدهیم تا شروع به فعالیت کنند. در حال حاضر دو صندوق املاک و مستغلات مجوز فعالیت دارند و تلاش خواهیم کرد تا انتهای سال این صندوق‌ها به ۵ تا ۶ صندوق سرمایه‌گذاری فعال برسد.

صندوق املاک و مستغلات (REIT) عملاً نوعی سرمایه‌گذاری خرد در در حوزه املاک و مستغلات توسط مردم محسوب می‌شود به این صورت که افراد می‌توانند به جای خرید یک واحد کامل ملک، اعم از مسکونی، تجاری یا اداری، نسبت به خرید بخش کوچکی از یک ملک با سرمایه‌گذاری‌های خرد خود اقدام کنند. 

اولین صندوق املاک و مستغلات ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در فرابورس ایران پذیره‌نویسی شد که با وجود مهلت آن تا دهم آبان‌، کل واحدهای عرضه شده آن به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در نخستین روز از سوی متقاضیان خریداری شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.