کد مطلب: ۸۹۵۳۵۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پایان بورس امروز ۲۵ دی ۱۴۰۲ / عقب‌نشینی محتاطانه بازار سهام در سایه کاهش قیمت دلار

شاخص‌های کل و هم‌وزن عقب نشستند/ ارزش معاملات خرد کاهش یافت / حجم معاملات خرد سهام ثابت ماند/ ۳۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام و ۲۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد

پایان بورس امروز 25 دی 1402 / عقب‌نشینی محتاطانه بازار سهام در سایه کاهش قیمت دلار

بورس تهران امروز در واکنش به کاهش قیمت دلار، نزولی شد. اغلب سهم‌های دلاری و حتی ریالی بازار سهام در پایان معاملات امروز کاهش قیمت را تجربه کردند. در همین حال، صندوق‌های طلای بازار سرمایه نیز در پی سیاست‌های جدید بانک مرکزی در بازار طلا و سکه، سرخپوش شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار از ظهر روز گذشته کاهشی شده و حالا در کف کانال 52 هزار تومانی ایستاده است. روند کاهشی قیمت دلار امروز اثر خود را در معاملات سهام نشان داد و بورس تهران را سرخپوش کرد.

بررسی سهام شرکت‌های بازار نشان می‌دهد، اغلب سهم‌های دلاری و حتی ریالی امروز با کاهش قیمت روبرو بوده‌اند. گروه خودرویی بازار نیز امروز یکپارچه سرخپوش بود. گروه بانکی نیز دست‌کمی از خودرویی‌ها نداشت و جامه سرخ بر تن کرد.

پایان 25 دی

امروز همچنین صندوق‌های طلای بازار سرمایه هم تحت تاثیر خبر عرضه شمش طلا در روز چهارشنبه و توزیع سکه‌های ضرب جدید در بازار طلا و سکه، به طور یکپارچه کاهش قیمت را تجربه کردند.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با افت دو هزار و 291 واحدی، معادل 0.1 درصد عقب نشست و در پله دو میلیون و 194 هزار و 998 واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز امروز هزار و 535 واحد کاهش یافت و با عقبگرد 0.2 درصدی، به سطح 766 هزار و 447 واحدی رسید.

شاخص فرابورس هم امروز منفی بود و با کاهش 79 پله‌ای، معادل 0.3 درصد عقب‌نشینی کرد تا در ارتفاع 26 هزار و 509 واحدی قرار گیرد.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق‌ تقدم‌ها امروز هم در سطح 10 میلیارد برگه سهم باقی ماند اما ارزش معاملات خرد پنج هزار و 614 میلیارد تومان شد که نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

امروز 305 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها خارج شد. در همین حال، صندوق‌های درآمد ثابت هم امروز با خروج 202 میلیارد تومانی پول حقیقی مواجه بودند که البته نسبت به روزهای قبل کاهش معناداری نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد تحولات عرضه شمش طلا و سکه‌های ضرب جدید، هیجان در بازار طلا و به تبع آن، کوچ پول از صندوق‌های بازار سرمایه به سمت این بازار را کاهش داده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.