کد مطلب: ۸۹۹۶۷۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ / بالابر نماگرهای سهامی فعال می‌شود؟

پیش بینی بورس دوشنبه 7 اسفند 1402 / بالابر نماگرهای سهامی فعال می‌شود؟

تعطیلات بازار سهام به پایان رسید و سهامداران، معاملات خود را از روز دوشنبه با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد. کارشناسان در راستای پیش بینی بورس معتقدند در هفته جاری، بورس تهران روی مدار تعادل حرکت خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات روز آغازین هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.23 درصدی، معادل چهار هزار و 704 واحد، در ارتفاع دو میلیون و 66 هزار و 110 واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت 0.52 درصدی (معادل سه هزار و 757 واحد)، در پله 723 هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، سه هزار و 914 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات اولین روز هفته را هم 6.6 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس، خبر از خروج 245 میلیارد و 500 میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.  

پیش بینی بورس دوشنبه

قرارگیری نرخ بهره در سطح 30 درصدی باعث شده است که P/E نمادهای بورسی به شدت افزایش یابد. از این رو جذابیت بازار به یکباره کاهش یافته است. در هفته گذشته این اتفاق، بازار سهام را به شدت تحت تاثیر قرار داد. 

از سوی دیگر، فعالان بازار هیچ‌گونه تغییری در سمت‌وسوی سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت در زمینه شرکت‌های بورسی که در سال جاری، جلوی رشد بازار را گرفت، مشاهده نمی‌کنند. این موضوع باعث شده است انگیزه خرید توسط اهالی تالار شیشه‌ای کاهش یابد. 

از این رو، کارشناسان معتقدند بازار سرمایه در هفته جاری، با روزهای متعادلی همزمان با قرارگیری ارزش معاملات در سطوح پایین مواجه خواهد بود.

در حال حاضر، فعالان بازار تمایلی به افت بیشتر قیمت‌های تابلوی بورس ندارند اما از سوی مقابل، انگیزه و سوخت لازم برای رشد نیز در اختیار بازار وجود ندارد. پمپاژ اخبار مثبت و حرکت سنتیمنت جاری در میان فعالان بازار به سمت و سوی مثبت، می‌تواند این انرژی را برای بازار فراهم کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    پولها در بورس نابود شد ولی علت ثابت بودن شاخص چیست لطفا در ۲۰:۳۰ مردم را روشن کنید

  • علی

    هر سهمی را نگاه کنی از دوران دولت رییسی حداقل ۵۰ درصد افت کرد پس با این تفاصیر شاخص باید ۱/۱میلیون باشه چرا الان ۲/۱تقریبا باقی مونده است ؟

  • ناشناس

    کوره پولسوزی
    و حمایت مجلس
    عجب وضعیتی

  • ناشناس

    ممنون بابت کارشناسی های شما عجب تعادلی بود ۲ تا ۴ درصد منفی .