کد مطلب: ۹۰۴۲۴۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس در هفته منتهی به ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ / سرکوب معاملات بازار سهام در سایه هیجانات دلار

بازدهی بورس در هفته منتهی به 15 فروردین 1403 / سرکوب معاملات بازار سهام در سایه هیجانات دلار

بازار سهام در هفته معاملاتی ابتدایی سال 1403 با صعود نسبتا قدرتمندی همراه شد و شاخص‌های بورسی در مدار صعودی قرار گرفتند. اما با شروع معاملات هفته منتهی به 15 فروردین، معاملات تالار شیشه‌ای از رشد قیمت دلار جا ماند و سهامداران شاهد بازدهی منفی بورس بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به 15 فروردین 1403 نشان می‌دهد، شاخص‌های بورسی پس از یک هفته صعود در هفته معاملاتی ابتدایی سال 1403 با کاهش ارتفاع روبه‌رو شدند.

به طوری که شاخص کل طی سه روز معاملاتی این هفته با کاهش 0.69 درصدی روربه‌رو شد و از تراز دو میلیون و 250 هزار واحد در پایان بورس چهارشنبه هفته گذشته به دو میلیون و 245 هزار واحد در پایان بورس این هفته رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در سه روز معاملاتی این هفته نه تنها نتوانست بازدهی مثبتی به عمل آورد، بلکه سقوط سنگین‌تری از شاخص کل را به ثبت رساند. به طوری که این نماگر از 768 هزار واحد در پایان معاملات هفته گذشته با کاهش 1.4 درصدی به تراز 760 هزار واحد در پایان بورس امروز رسید.

870 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه 10 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش معاملاتی نزدیک به سه هزار و 720 میلیارد تومان را رقم زده است.

همچنین طی سه روز معاملاتی هفته منتهی به 15 فروردین 1403 بیشتر از 870 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که بیشترین آن در روز سه‌شنبه رقم خورده است.

بورس هفته منتهی به 15 فروردین 1403 در یک نگاه

نگاهی به معاملات بورس در این هفته حکایت از آن دارد که شاخص‌های بورسی در همان روز ابتدایی یعنی شنبه متوقف شدند. به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز با کاهش 0.01 و 0.03 درصدی روبه‌رو شده و به مسیر صعودی هفته گذشته پایان دادند.

در سه‌شنبه اما این روند شدیدتر بود؛ به طوری که هر دو نماگر اصلی بازار سهام در این روز کاهش نسبتا شدیدی داشتند. به نحوی که شاخص کل 0.7 درصد و شاخص هم‌وزن 1.35 درصد کاهش ارتفاع دادند. این موضوع تا حد زیادی مربوط به اتفاقات سیاسی و بازار دلار بود.

این روند در بورس چهارشنبه ادامه نداشت و شاخص کل در این روز 0.25 درصد افزایش ارتفاع داد. همچنین شاخص هم‌وزن نیز تغییر به خصوصی نداشت و تنها 0.02 درصد پایین آمد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.