فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۹۰۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس در هفته اول خرداد ۱۴۰۳/ شاخص کل ۱.۳۱ درصد افت کرد

بازدهی بورس در هفته اول خرداد ۱۴۰۳/ شاخص کل 1.31 درصد افت کرد

بورس هفته اول خرداد در حالی کار خود را پایان داد که شاخص‌های بورسی در سه روز ابتدایی نزولی بودند. اما روز سه‌شنبه ورق برگشت و قدری از نزول سه‌روزه بورس جبران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی روند بازار سهام در هفته اول خرداد 1403 نشان می‌دهد برآیند معاملات این هفته موجب کاهش شاخص‌های بورسی شده است. به طوری که شاخص کل در پنج روز معاملاتی این هفته با کاهش 1.31 درصدی از تراز دو میلیون و 112 هزار واحد در پایان بورس هفته گذشته به دو میلیون و 86 هزار واحد رسیده است.

در طرف شاخص هم‌وزن نیز این روند دیده شده است؛ به طوری که میانگین هم‌وزن بازار سهام در هفته ابتدایی خردادماه با کاهش 1.23 درصدی از 693 هزار واحد تا 685 هزار واحد پایین آمد.

شایان ذکر است بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه چهار میلیارد و 820 میلیون حجم خورد که ارزشی معادل هزار و 879 میلیارد تومان را رقم زده است. از سویی برآیند تراز پول حقیقی در این هفته حکایت از خروج هزار و 619 میلیارد تومانی از بازار سهام دارد.

بورس هفته اول خرداد در یک نگاه

نگاهی به روند معاملات بازار سهام در هفته ابتدایی خردادماه نشان می‌دهد شاخص‌های بورسی در روز ابتدایی هفته نزولی بودند. به طوری که شاخص کل در شنبه 0.8 درصد و شاخص هم‌وزن 0.62 درصد کاهش یافتند.

در یکشنبه نیز این روند ادامه داشت و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به‌ترتیب 0.99 و 0.62 درصد پایین آمدند. روز دوشنبه اما این نزول شدیدتر بود؛ به طوری که برآیند معاملات دوشنبه موجب کاهش نسبتاً شدید 1.08 درصدی شاخص کل و 0.72 درصدی شاخص هم‌وزن شد.

اما روند معاملات در سه‌شنبه تغییر کرد و شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز به‌ترتیب 0.57 و 0.17 درصد رشد کردند. این روند در روز پایانی هفته نیز ادامه یافت و شاخص کل 0.78 درصد و شاخص هم‌وزن 0.54 درصد افزایش پیدا کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.