فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۰۶۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس هفته سوم تیر ۱۴۰۳ / تراز پول حقیقی مثبت شد

بازدهی بورس هفته سوم تیر ۱۴۰۳ / تراز پول حقیقی مثبت شد

انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری ایران، امید را در دل سهامداران زنده کرد و بورس پس از مدت‌ها شاهد ورود سرمایه جدید بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر اتخاب مسعود پزشکیان برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری بود و اهالی بازار سهام به این نام خوش‌بین بودند. چراکه در روز ابتدایی هفته شاخص کل توانست پس از مدت‌ها کندل سبز قدرتمندی را تجربه کند که در نتیجه آن، بیشتر از دو هزار و 200 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس تزریق شد.

اما با فروکش کردن جو انتخابات، شاخص‌های بورسی مسیر گذشته خود را در پیش گرفتند و رفته‌رفته حجم و ارزش معاملات نیز به ارقام سابق بازگشت. در نهایت، شاخص کل توانست بازدهی هفتگی 5.17 درصدی را به ثبت برساند و از دو میلیون و 100 هزار واحد به دو میلیون و 209 هزار واحد برسد. شاخص هم‌وزن نیز در این مدت موفق به رشد 4.72 درصدی شد و تراز 706 هزار واحدی را ثبت کرد.

همچنین بازار سهام در این هفته به طور میانگین روزانه 9.58 میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل پنج هزار و 359 میلیارد تومان را رقم زد. این ارقام نسبت به هفته‌های گذشته رشد خوبی پیدا کرده‌اند. شایان ذکر است حدود 514 میلیارد تومان پول حقیقی پس از مدت‌ها به بورس تزریق  و بالاخره طلسم خروج پول شکسته شد.

بورس هفته سوم تیرماه در یک نگاه   

همان‌طور که گفته شد، بازار سهام در دو روز ابتدایی هفته رشد خوبی را پشت سر گذاشت. به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در روز ابتدایی هفته به‌ترتیب 4.2 و 3.42 درصد رشد کردند. این روند در روز یکشنبه با قدرت کمتری ادامه یافت و شاخص کل 1.72 درصد و شاخص هم‌وزن 1.6 درصد به ارتفاع خود افزودند.

در روز دوشنبه رفته‌رفته سمت عرضه قدرت گرفت و موجب کاهش 0.23 درصدی شاخص کل شد. اما شاخص هم‌وزن توانست در این روز 0.11 درصد رشد کند.

در روز سه‌شنبه هر دو نماگر بورس منفی بودند؛ به نحوی که شاخص کل 0.19 درصد و شاخص هم‌وزن 0.05 درصد افت کردند. این روند در روز پایانی هفته قدرت گرفت و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به‌ترتیب 0.35 درصد و 0.39 درصد کاهش یافتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.