خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۲۸۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۶۱۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج شد

شاخص کل بورس هزار و ۲۲۵ واحد کاهش یافت / شاخص هم‌وزن ۰.۱۵ درصد افت کرد/ ارزش معاملات خرد به ۲,۲۲۱ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۵.۸ میلیارد برگه سهم شد / ۶۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

پایان بورس امروز 15 مرداد 1403 / 610 میلیارد تومان از بازار سهام خارج شد

بورس امروز در حالی به پایان رسید که بیشتر از 610 میلیارد تومان سهام حقیقی‌ها به حقوقی‌ها واگذار شد. شایان ذکر است از ابتدای تیرماه تاکنون تنها چهار روز پول حقیقی به بازار تزریق شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

معاملات امروز سهام در جهت کندل معاملاتی روز گذشته بسته شد و در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هزار و 225 واحدی که معادل 0.06 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و چهار هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز کاهش یافته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز 952 واحد که معادل 0.15 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 636 هزار واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 5.8 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را دو هزار و 221 میلیارد تومان نشان می‌دهد. همچنین باید گفت در بورس امروز گروه هنری بیش از سایر رقبا افزایش قیمت پیدا کرده است.

15 مرداد

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز معاملاتی گذشته، امروز منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 610 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید گفت اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 80 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. 

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم فولاد، فملی و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، ذوب و وبملت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های تاصیکو، نوری و فسبزوار تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های شکربن، وگستر و گکوثر ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای وبصادر، کالا و واعتبار خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های رنیک، حپترو و تاصیکو رقم خورد. همچنین وخارزم در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد پسهند بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.