فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۵۰۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پایان بورس امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / چرت تابستانه بورس سنگین شد

شاخص کل بورس ۴۶۶ واحد افت کرد / شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۰۸ درصدی مواجه شد / ارزش معاملات خرد به ۱,۶۲۴ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۳.۴ میلیارد برگه سهم شد / ۱۵۰.۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد

پایان بورس امروز 21 مرداد 1403 / چرت تابستانه بورس سنگین شد

نوار خروج پول حقیقی‌ها از بورس همچنان ادامه دارد و در پایان بورس با قرار گرفتن ارزش معاملات در کریدور هزار و 600 میلیارد تومانی، در عمل سهامداران با بازاری تعطیل مواجه هستند.

به گزارش تجارت نیوز،

معاملات امروز سهام در جهت کندل معاملاتی روز گذشته بسته شد و در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش 466 واحدی که معادل 0.02 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و سه هزار و 375 واحدی ایستاد.

پایان بورس 21 مرداد

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام با شدت بیشتری کاهش یافته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز 225 واحد که معادل 0.04 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و در پله 634 هزار واحدی باقی ماند.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 3.4 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را هزار و 624 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز معاملاتی گذشته، امروز منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 150.5 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگر اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 401 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز، سه سهم نوری، فملی و شپنا بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، ذوب و حفارس به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبانک، نوری و حسینا تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های حسینا، وخاور و سبزوا ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای خزامیا، وکغدیر و واعتبار خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فسدید، سدشت و وگستر رقم خورد. همچنین تایرا و فولاد در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را به ثبت رساندند. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد بساما بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.