خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۵۴۳۷

حمله موشکی سپاه به اهدافی در عراق + جزئیات و ویدئو

حمله موشکی سپاه به اهدافی در عراق + جزئیات و ویدئو

گزارش‌های‌ مختلفی از شنیده‌شدن انفجار و هدف قرار گرفتن کنسول‌گری آمریکا خبر می‌دهند. گویا در این حملات فرودگاه اربیل و پایگاه هوایی حریر مورد اصابت موشک و پهپاد قرار گرفته‌اند تا تمام پروازها به این منطقه متوقف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخی منابع رسانه‌ای در کردستان عراق می‌گویند کنسول‌گری جدید آمریکا در اربیل با چندین موشک و راکت هدف قرار گرفته است. آن‌طور که خبرگزاری فارس اطلاع داده، گزارش‌های مختلفی هم از حمله پهپادی به اربیل حکایت دارد.

کانال تلگرامی صابرین‌نیوز، نیز به نقل از خبرنگار خود در کردستان عراق گزارش داد که منطقه‌ای در نزدیکی کنسول‌گری آمریکا در اربیل هدف حملات موشکی شدیدی قرار گرفته است. این کانال همچنین تصاویری از موشک‌های مربوط به ایران در آسمان کردستان منتشر کرد. 

پس از انتشار این اخبار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه‌شب جاری خبر داد.

در همین زمینه شبکه العهد عراق نیز با انتشار چند ویدئو از هدف قرارگرفتن کنسول‌گری آمریکا در شمال عراق با پهپاد خبر داد. 

دیگر منابع عراقی نیز وقوع هشت انفجار پیاپی در شهر اربیل که به مقر اشغال‌گران آمریکایی معروف است را تائید کردند. برخی منابع محلی منشأ صدای انفجار امشب در شهر اربیل را حملۀ پهپادی عنوان کرده‌اند. 

در این بین خبرنگار شبکه «اسکای‌نیوز» از عراق گزارش داد که هدف این حمله موشکی، پایگاه نظامی ائتلاف آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی اربیل است. 

بنا بر اعلام این شبکه خبری تأسیسات مورد هدف، متعلق به اسرائیل در عراق است و حملات منجر شد تا صدای آژیر خطر در کنسول‌گری آمریکا در اربیل به صدا درآید.  

الجزیره نیز ضمن تائید این خبر و تأکید بر حمله هواپیماهای بدون سرنشین، اعلام کرد که علاوه بر فرودگاه اربیل، پایگاه هوایی حریر نیز مورد اصابت موشک و پهپاد قرار گرفته است. 

 شبکه «ای‌بی‌سی» بامداد در این زمینه گزارش داد که حملات موشکی به قدری شدید بود که عبور و مرور هوایی در آسمان أربیل به‌طور کامل متوقف شد.

این شبکه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که هشت مکان در نزدیکی کنسول‌گری آمریکا در أربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند.

با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد که هیچ یک از تأسیسات و مراکز آمریکایی در اربیل عراق هدف حملات موشکی قرار نگرفته و خسارتی به آن‌ها وارد نشده است.

درگیری هوایی در سوریه و لبنان

پس از حملات موشکی سپاه به مقرهای جاسوسی و تروریستی در عراق، تلویزیون دولتی سوریه نیز گزارش داد که پدافند هوایی ارتش در حال مقابله با حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به حلب است. 

آن‌طور که تسنیم از منابع خبری مختلف گزارش داده، صدای شش انفجار در شهر حلب، واقع در شمال سوریه به گوش رسیده است. 

در این زمینه خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که مناطقی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب هدف حملات جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته‌اند. 

همچنین خبرگزاری دانشجو نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک جنگنده به زیرساخت‌های حزب‌ا... در منطقه مارون‌الرأس در جنوب لبنان حمله کرده است. 

این خبرگزاری همچنین به نقل از شبکه ۷ رژیم صهیونیستی از تبادل آتش غیرعادی در مرز با مصر خبر داد.

در این میان، رسانه‌های محلی از تکرار حملات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر دادند.

شبکه «المنار» گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با دو موشک به حومه شهر «مارون‌الرأس» در جنوب لبنان حمله کردند.

پیش از این نیز ارتش صهیونیستی مناطق مختلفی در جنوب لبنان ازجمله حومه شهرک‌های «میس الجبل» و «کفرشوبا» را رگبار سنگین مسلسل و توپخانه هدف قرار داده است.

بر اساس اطلاعیه شماره 2 سپاه پاسداران، این نیرو علاوه بر مقر تروریست‌ها در شمال عراق، برخی مواضع آن‌ها در شمال سوریه را هم هدف قرار داده است. 

آن‌طور که برنا گزارش داده، در جریان حملات موشکی امشب سپاه پاسداران، مناطق تحت کنترل تروریست‌های حیاة تحریرالشام در ادلب در شمال‌غربی سوریه نیز بمباران شد.

منابع محلی در  ادلب که در اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری قرار دارد اذعان کردند که این موشک‌ها به مقرها و مواضع گروه تروریستی موسوم به حیاة تحریرالشام (جبهه النصره) و گروه تروریستی موسوم به حزب ترکستانی در منطقه جبل‌السماق و اطراف شهرک حارم و  دیگر مناطق ادلب اصابت کرده است.

این منابع اعلام کرده‌اند که پایگاه‌های آموزش و مقرهای پشتیبانی لجستیکی و یک مرکز پزشکی تروریست‌های حزب اسلامی ترکستانی هدف قرار گرفته است.

در این منطقه  تروریست‌های مسلح گروه موسوم به داعش خراسان آموزش می‌بینند و از آنجا از طرف عوامل آمریکایی به افغانستان و مرزهای ایران برای ضربه وارد کردن به داخل ایران به این مناطق منتقل می‌شوند. 

موشک‌های به‌کارگرفته‌شده در این حمله موشک‌های بالستیک با دقت بسیار بالا بوده و به اهداف خود اصابت کرده و مقرهای اصلی (گروه تروریستی) حزب الترکستانی را منهدم کرده است.

حمله انصارالله یمن به کشتی آمریکایی

پس از افزایش تنش‌ها در عراق و سوریه، رویترز در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس طی پستی از حمله انصارالله یمن به یک کشتی آمریکایی خبر داد.

در کمتر از یک ساعت سخنگوی انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به کشتی آمریکایی در خلیج عدن توسط این گروه انجام شده است. 

در همین باره فارس گزارش داده که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل، حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن را خطایی راهبردی خواند که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

واکنش آمریکا به حملات امشب

در پی مورد هدف گرفتن مواضع آمریکا در نقاط مختلف، سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) تأکید کرد که هرگونه تعرض به منافع ایالات متحده واکنش ارتش آمریکا را به همراه خواهد داشت. 

مالک گروه فالکون کشته شد؟ 

آن‌طور که نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی خبر داده، اخبار تاییدنشده‌ای در مورد کشته شدن پیشوا دیزایی، مالک گروه فالکون و شخصیت نزدیک به خانواده بارزانی و شریک تجاری اسرائیل، در حمله موشکی به مقر موساد در شمال عراق به گوش می‌رسد.
 
دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حملات موشکى ایران به اربیل چهار نفر کشته و شش تن دیگر زخمى شدند. کشته‌شدگان خانواده بیشرو دزه‌ای، سرمایه‌گذار بزرگ کرد و مالک پروژه‌های بزرگ ساختمان‌سازى امپالا در کردستان و دیگر اماکن عراق است. وی نیز در این حمله موشکى به منزلش در حومه اربیل کشته شد.
 
همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک نظامی اسرائیلی در تبادل آتش در منطقه نتسانا در مرز فلسطین اشغالی با مصر زخمی شده است.

ویدئوهای زیر مربوط به شلیک موشک‌ها به سمت فرودگاه بین‌المللی در اربیل عراق است که رسانه‌های مختلف منتشر کرده‌اند. 

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.