کد مطلب: ۸۹۶۳۵۸

یدیعوت آحارونوت خبر داد:

توقف فعالیت کمیته خارجی تحقیق درباره عملکرد ارتش اسرائیل در روز عملیات طوفان الاقصی

توقف فعالیت کمیته خارجی تحقیق درباره عملکرد ارتش اسرائیل در روز عملیات طوفان الاقصی

« هرتزی هالیوی»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل تا زمان پایان تحقیقات داخلی ارتش، تصمیم به توقف فعالیت کمیته خارجی مسئول بررسی ناکامی‌های ارتش در مقابله با عملیات «طوفان الاقصی» گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد:«اعضای کمیته‌ای که قرار است تشکیل شود، از جمله رئیس ستاد ارتش و شائول موفاز وزیر سابق هنوز نامه انتصاب یا اختیارات دریافت نکرده‌اند.»

هالیوی اوایل این ماه، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل را از قصد خود برای تشکیل کمیته تحقیق مطلع کرده بود که باعث کشمکش بزرگی در کابینه اسرائیل شد.

در ۴ ژانویه، تعدادی از وزرای کابینه به هالیوی به دلیل تصمیم وی برای تشکیل کمیته تحقیقات حمله کردند و اعضای دولت نیز نارضایتی خود را از احتمال انتصاب موفاز، که مدتهاست از بنیامین نتانیاهو و حزب حاکم لیکود انتقاد می‌کند، ابراز کردند.

تعویق فعالیت کمیته خارجی

به نوشته یدیعوت آحارونوت، رئیس ستاد ارتش ترجیح فعالیت کمیته خارجی تا پایان تحقیقات داخلی در ارتش به تعویق بیفتد.

در همین ارتباط، هالیوی دیروز چهارشنبه به متانیاهو انجلمن، ناظر دولت نسبت به درخواست وی برای انجام تحقیقات در مورد امور مربوط به ارتش اسرائیل در پی حوادث ۷ اکتبر هشدار داد و گفت: این امر بر عملکرد ارتش در زمان جنگ در غزه تأثیر خواهد گذاشت.

هالیوی گفت: «تحقیقات همزمان با ادامه درگیری، توجه افسران را از درگیری منحرف می‌کند، به توانایی و کیفیت تحقیقات عملیاتی آسیب می‌رساند.» انجملن قبلاًپیش از این مطالب حساس و محرمانه‌ای را از آژانس های امنیتی مختلف اسرائیل درخواست کرده بود که باعث جنجال در ارتش اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی شده بود.

وی اظهار داشت: «ارتش اسرائیل در اوج جنگ در چند جبهه‌ با چالش‌های فراوان رو به رو است و تحولات جنگ در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد و برای دستیابی به اهداف جنگ در جبهه‌های مختلف و به منظور حفظ جان سربازان، ارتش اسرائیل تحقیقات عملیاتی همه جانبه‌ای را نیز انجام خواهد داد.»

در نتیجه حملات مرگبار و ویرانگر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۶۳ هزار و ۷۴۰ نفر زخمی شده‌اند که اکثر آنها از کودکان و زنان هستند همچنین بیش از ۷ هزار نفر همچنان در زیر آوار ناپدید هستند.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.