فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۳۴۴

باب منندز کیست؟

باب منندز کیست؟

باب منندز، سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی، در ۱۶ اتهام مرتبط با دریافت رشوه در قبال استفاده از نفوذش برای کمک به دولت‌های خارجی از جمله قطر و مصر مجرم شناخته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، باب منندز، یا به طور کامل رابرت منندز، یک سیاستمدار آمریکایی است که از سال ۲۰۰۶ به عنوان سناتور ایالات متحده از ایالت نیوجرسی خدمت کرده است. او در ۱ ژانویه ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد. منندز عضو حزب دموکرات است و در طول دوران فعالیت خود به مسائل مختلفی از جمله حقوق بشر، سیاست خارجی، و مسائل اقتصادی پرداخته است.

منندز در دانشگاه سنت پیتر و مدرسه حقوق راتگرز تحصیل کرده و قبل از ورود به سنای ایالات متحده، در مجلس نمایندگان نیوجرسی و مجلس نمایندگان ایالات متحده خدمت کرده است. او یکی از افراد تأثیرگذار در سیاست خارجی آمریکا به شمار می‌رود و به خصوص در مسائل مربوط به آمریکای لاتین و کارائیب فعال بوده است.

باب منندز در سپتامبر 2023 به همراه همسرش نادین منندز به اتهام دریافت رشوه بازداشت شد. این اتهامات شامل دریافت پول نقد، طلا، و سایر اموال با ارزش در ازای استفاده از نفوذ سیاسی وی برای منافع شخصی بود. این رشوه‌ها به گفته مقامات قضایی شامل مبالغ قابل توجهی پول نقد و اموال گرانبها بود که در خانه او پیدا شد.

این اتهامات باعث ایجاد بحران بزرگی در زندگی سیاسی منندز شد و او مجبور به مواجهه با این موضوعات در دادگاه شد. این نخستین بار نیست که منندز با اتهامات فساد مواجه می‌شود؛ در گذشته نیز با اتهامات مشابهی روبرو شده بود اما در آن زمان تبرئه شد.

باب منندز، سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی، در ۱۶ اتهام مرتبط با دریافت رشوه در قبال استفاده از نفوذش برای کمک به دولت‌های خارجی از جمله قطر و مصر مجرم شناخته شد. چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا و شماری دیگر از مقام‌ها خواستار استعفا و یا اخراج باب منندز از سنا شده‌اند.

این حکم روز سه‌شنبه ۲۶ تیر از سوی یک دادگاه فدرال در شهر نیویورک و پس از ۹ هفته محاکمه اعلام شد.

منندز متهم بود رشوه‌هایی از جمله صدها هزار دلار، چند شمش‌ طلا و یک خودروی مرسدس بنز دریافت کرده و به نفع برخی دولت‌های خارجی و همچنین سه بازرگان اهل نیوجرسی لابی کرده است.

او اکنون در آستانه صدور احتمالی حکم چند دهه زندان و اخراج احتمالی از حزب دموکرات قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.