فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۹۰۱

اسرائیل: به مصیاف سوریه و پایگاه موشکی حمله کردیم

اسرائیل: به مصیاف سوریه و پایگاه موشکی حمله کردیم

تأسیسات مورد حمله در مصیاف سوریه برای توسعه موشک و پهپاد بوده است. اسرائیل ادعا کرده این پایگاه را منهدم کرده است.

به گزارش تجارت نیوز،

 إیفا کولوریوتی از تحلیلگران و خبرنگاران منطقه خاورمیانه نوشت: پنجشنبه شب گذشته حوالی ساعت 11:00، ساکنان غرب و مرکز سوریه صدای انفجارهای مهیبی را در جهت منطقه مصیاف در نزدیکی مرز سوریه و لبنان شنیدند. این انفجارها تنها اتفاقی نبود که عصر امروز در مصیاف رخ داد.یک منبع امنیتی به من تایید کرد که عصر پنجشنبه گذشته، نیروهای ویژه ارتش دولت اسرائیل عملیات ویژه‌ای را علیه یک مرکز نظامی متعلق به سپاه در شش کیلومتری جنوب غربی شهر مصیاف سوریه انجام دادند.

مصیاف سوریه اسرائیل

این عملیات با یک حمله هوایی با هدف قرار دادن تعدادی از جاده‌های منتهی به تأسیسات نظامی، علاوه بر یک مقر وابسته به امنیت نظامی سوریه و نقاط امنیتی تأسیسات آغاز شد. سپس هلیکوپترهای نظامی اسرائیل حامل نیروهای ویژه اسرائیلی با پشتیبانی بالگردهای جنگی و پهپادها به سمت این مرکز حرکت کردند تا از رسیدن نیروهای رژیم اسد به منطقه جلوگیری کنند.

این عملیات حدود یک ساعت به طول انجامید و طی آن نیروهای ویژه اسرائیلی توانستند وارد این مرکز شده، تجهیزات و اسناد مهم را خارج کرده، تأسیسات را از داخل بمب‌گذاری کنند، سپس آن را منهدم کنند و زیر پوشش هوایی عقب نشینی کنند.

مصیاف سوریه اسرائیل

تأسیسات مورد هدف برای توسعه موشک و پهپاد بوده است.

مصیاف سوریه اسرائیل

این عملیات ویژه در سوریه یک تحول مهم در صحنه اخیر در حال تشدید در خاورمیانه تلقی می شود. مسلم است که آنچه در مصیاف اتفاق افتاد با گذشت روزها با جزئیات بیشتر روشن خواهد شد و ممکن است نشانه ای از نزدیک شدن به تشدید تنش جدید باشد، چه در عرصه سوریه و چه در لبنان.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.